مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ ما دارد
کد خبر: 3497513
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

مشکلات اقتصادی ریشه در فرهنگ ما دارد

گروه سیاسی: امام‌جمعه موقت شهرضا گفت: همه مسائل و مشکلات کشور، ریشه در فرهنگ ما دارد، تا زمانی که فرهنگ صحیح اسلامی بر زندگی ما حاکم نشود، باید شاهد عقب ماندگی اقتصادی باشیم و رشد اقتصادی مسئله‌ای دست نیافتنی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام اصغر قائمی، امام‌جمعه موقت شهرضا، امروز جمعه24 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان که در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: تمامی زمینه‌های پیشرفت و توسعه داخلی در کشور وجود دارد، تنها باید با تکیه بر قدرت خداوند و اعتماد به مردم از این منابع استفاده شود، تا زمانی که مسئولان ما به این اعتقاد نرسند که جز با تکیه بر توان داخلی نمی‌توان مشکلات را حل کرد، تحقق اقتصاد مقاومتی امکان پذیر نخواهد بود.
وی تصریح کرد: افرادی که مدام از رابطه با غرب سخن می‌گویند، بررسی کنند پس از گذشته چند ماه از تصویب برجام ثمرات قابل توجهی به دست نیاورده‌ایم.
امام جمعه موقت شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخش‌هایی از رویدادهای منطقه خاورمیانه، حمایت از ولایت فقیه را ضامن حفظ اقتدار کشور در تمامی عرصه‌های داخلی و خارجی دانست و گفت: امنیت و اقتداری که امروز در کشور حکم‌فرماست به دنبال تدابیر فرمانده معظم کل قوا ایجاد شده و اگر خواستار استمرار این اقتدار هستیم، باید حامی ولایت فقیه باشیم.
وی با اشاره به جمله امام (ره) که «ولایت فقیه، استمرار حکت انبیاست»، بیان کرد: در دوران صدر اسلام مردم با حضرت علی(ع) بیعت نکردند و خلافت را به دیگران واگذار کردند که این مسئله نتیجه‌ای جز استقرار حکومت‌های اموی و عباسی و شهادت ائمه(ع) نداشت.
امام‌جمعه موقت شهرضا در ادامه افزود: ظهور گروهک‌های تروریستی در منطقه نظیر داعش و سلفی‌ها، استمرار جریانات تاریخی پس از واقعه ثقیفه است، اگر امروز هم ولایت فقیه بدون حامی و پشتیبان بماند، همان وقایع دوران صدر اسلام اتفاق می‌افتد.
حجت الاسلام قائمی با اشاره انتشار فیش‌های حقوقی برخی از کارکنان بیمه مرکزی گفت: اگر تقوا و خداترسی در رفتار و کردار ما حاکم بود، هیچ گاه نباید شاد وقوع چنین ناهنجاری‌هایی در اینگونه مناصب اجرایی باشیم.

captcha