کمک 4 میلیاردی حامیان شهرضایی به ایتام شهرستان
کد خبر: 3504429
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

کمک 4 میلیاردی حامیان شهرضایی به ایتام شهرستان

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: در حال حاضر 262 یتیم تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان شهرضا از حمایت بیش از 1240 حامی نیکوکار برخوردار هستند که این تعداد از حامیان در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد ریال به حساب ایتام تحت حمایت واریز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، علی محمد کاظم‌زاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) روز گذشته، دوشنبه هفدهم خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به نقش مؤثر آموزش در زمینه پایداری اشتغال و درآمد افراد،در همین مدت بیش از 488 نوع آموزش در زمینه مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه طرح‌های اشتغال با اختصاص اعتباری بالغ بر 565 میلیون ریال در شهرستان انجام شد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، با اعتبار بالغ بر 33 میلیارد ریال، 347 فقره وام اشتغال امدادی و بانکی به مددجویان کمیته امداد در شهرضا پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا بیان کرد: در سال گذشته بیش از 447 دانش‌آموز و 118 دانشجو، با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، از خدمات فرهنگی کمیته امداد شهرستان و 1200 نفر از مددجویان نیز از خدمات آموزشی کانون فرهنگی تربیتی ولایت استفاده کرده‌اند.
کاظم‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در جهت رفع مشکلات درمانی، آموزشی، مسکن و ازدواج مددجویان با پرداخت تسهیلات کارگشایی در کمیته امداد، تاکنون کمک‌هایی به بیش از 317 نفر با اختصاص اعتباری بالغ بر 900 میلیون ریال مساعدت شده است.
وی پرداخت کمک هزینه تامین جهیزیه دختران و همچنین هدیه ازدواج فرزندان ذکور تحت حمایت را از جمله دیگر برنامه‌های کمیته امداد برشمرد و افزود: در این زمینه در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به بیش از 146 نوعروس و داماد تحت حمایت مساعدت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا اظهارکرد: در حال حاضر 262 یتیم تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان شهرضا ازحمایت بیش از 1240 حامی نیکوکار برخوردار هستند که این تعداد از حامیان در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد ریال به حساب ایتام تحت حمایت واریز کرده‌اند.
کاظم‌زاده اضافه کرد: 210 نفر از حامیان خیّر شهرستان نیز تاکنون 799 میلیون ریال در قالب طرح محسنین به 165 نفر از مددجویان کمک کرده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از 2459 نفر در شهرستان شهرضا، از خدمات بیمه کمیته امداد از خدمات درمانی این نهاد استفاده می‌کنند که بالغ بر یک میلیارد و 604 میلیون ریال در سال گذشته بابت هزینه‌های درمانی این افراد مساعدت شده، همچنین بیش از 539 نفر بیمه شده تامین اجتماعی و مشاغل خانگی شهرستان نیز با پرداخت حق بیمه از طرف کمیته امداد، واجد شرایط دریافت مستمری دوران بازنشستگی خواهند شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 2711 خانوار به علت‌های مختلف مشمول دریافت خدمات حمایتی کمیته امداد در شهرستان شهرضا هستند.
captcha