مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه انسانی و تکلیف شرعی است
کد خبر: 3507759
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه انسانی و تکلیف شرعی است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه انسانی و تکلیف شرعی است و در این راستا همه افراد و گروه‌های اجتماعی باید در حطیه وظایف و توانایی خود وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار شهرضا، ظهر امروز جمعه 28 خردادماه در جمع مردم شهرضا با اشاره به در پیش بودن پنجم تیرماه، سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون 500هزار نفر  در جهان تجربه حداقل یک بار مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.
وی اضافه کرد: ترانزیت مواد مخدر زمینه اشتغال 10 هزار نفر را در سراسر جهان ایجاد کرده و سالانه سودی معادل 500 تا 600 میلیارد دلار را به جیب سوداگران مرگ در سراسر جهان سرازیر می‌کند.
فرماندار شهرضا بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر سن مصرف مواد مخدر در کشور به 9 سال کاهش یافته است، البته این مسئله به معنای مصونیت سایر افراد جامعه نیست بلکه تمامی اقشار اجتماعی اعم از زن و مرد و پیر و جوان در معرض آسیب هستند.
گلابی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر در کشور تنها افراد معتاد را درگیر آسیب‌های آن نمی‌کند، اعتیاد باعث می‌شود افراد دیگر جامعه را در معرض آسیب قرار دهد.
وی اظهار کرد: کشور ایران سالانه مبلغی در حدود 10 هزار میلیارد تومان را صرف مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن می‌کند.
فرماندار شهرضا گفت: در گذشته شمار و آثار ناشی از مصرف مواد مخدر بسیار اندک بود، اما امروزه بیش از 450 نوع مواد مخدر که غالباٌ در گروه روانگردان‌ها قرار دارند تولید شده که اثرات مخربی بر فرد و جامعه بر جا می‌گذارد.
گلابی خاطرنشان کرد: یکی از بدترین آثار مصرف مواد مخدر توهم زایی است تا جایی که افرادی که اقدام به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی می‌کنند اقدام به ضرب و جر، قتل و حتی تجاوز جنسی به محارم و نزدیک‌ترین افراد خانواده خود می‌کنند.
وی تصریح کرد: دشمن به دنبال فلج کردن ارکان اصلی اقتصادی و اجتماعی کشور و حذف نیروی انسانی مولد و کارآمد از عرصه‌های مختلف تولید و خدمات رسانی است و در این زمینه اقدام به اشاعه مصرف مواد مخدر در بین تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان می‌کند.
فرماندار شهرضا گفت: استقرار پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه و در کشور افغانستان برای غلبه بر بازار پرسود ترانزیت مواد مخدر و توزیع آن در کشورهایی همانند ایران بوده است؛ آمریکا، اسرائیل و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی دریافته‌اند که از طریق جنگ و مقابله نظامی توان ضربه زدن به کشور و نظام را ندارند بنابراین از راه‌های دیگری که بدترین آن‌ها توزیع مصرف مواد مخدر در جامعه است، اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند.
captcha