لزوم به کارگیری هنر در خدمت نشر معارف اسلامی
کد خبر: 3508972
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

لزوم به کارگیری هنر در خدمت نشر معارف اسلامی

گروه هنر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: باید از ظرفیت هنر برای نشر معارف اسلامی استفاده کرد، زیرا زبان گویای هنر باعث افزایش تأثیرگذاری مفاهیم انتقال یافته در جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا دوشنبه شب 31 خردادماه در همایش انجمن خوشنویسان شهرضا که به مناسب فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خوشنویسان هنرمندان متواضعی هستند که سکوت آن‌ها در بسیاری از موارد باعث شده حقوق آن‌ها تضییع شود.
وی در ادامه افزود: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای اصیل و ماندگار ایرانی است که باید ریشه آن را در تاریخ چند هزار ساله ایران جستجو کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا تصریح کرد: هنر خوشنویسی باعث ایجاد آرامش و شادابی در وجود هنرمند می‌شود و این همان چیزی است که جامعه ما بسیار به آن محتاج است.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن انتقاد از نگاه یکسویه به هنر و هنرمندان گفت: متأسفانه در کشور ما زبان هنر و ارزش آن به درستی درک نشده و ما نمی‌دانیم که با استفاده از زبان هنر تا چه اندازه می‌توانیم در بیان اهداف و نظرات اجتماعی خود موفق باشیم.
وی اظهار کرد: کشورهای اروپایی با پی بردن به اهیمت زبان هنر و قدرت هنرمندان در القای مطالب مختلف، در تلاش هستند تا به رهبری فکری جهان دست یابند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا همچنین ضمن ابراز تأسف از اینکه انجمن خوشنویسان شهرضا مکان ثابتی برای فعالیت ندارد گفت: اگر این انجمن مکان ثابتی داشته باشد بسیار بیشتر از آنچه تاکنون ارائه کرده، می‌تواند خدمات هنری ارائه کند.
جعفری بیان کرد: انجمن خوشنویسان شهرضا در حال حاضر دارای 80 عضو ثابت بوده و به عنوان یکی از مهم‌ترین انجمن‌های خوشنویسی استان شناخته می‌شود.
captcha