اسلام با بی‌تفاوتی نسبت به جامعه مخالف است/دیدگاه جامعه در برخورد با معتادان تغییر کند
کد خبر: 3510794
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

اسلام با بی‌تفاوتی نسبت به جامعه مخالف است/دیدگاه جامعه در برخورد با معتادان تغییر کند

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: اسلام با بی‌تفاوتی افراد نسبت به جامعه و تحولات آن مخالف است و برهمین اساس همه باید برای مقابله با معضلات اجتماعی و رأس آن‌ها معضل اعتیاد تلاش کنند.

محسن گلابی، فرماندار و ريیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در شهرضا، اظهار کرد: اگر امروز شاهد افزایش تعداد معتادان در جامعه هستیم همه باید در برابر این مسئله احساس مسئولیت کرده و تا حد توان برای کاهش تبعات منفی ناشی از آن کوشش کنند.
وی اضافه کرد: امروز بیش از 450 نوع مواد مخدر در سطح جهان تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها را روانگردان‌ها تشکیل می‌دهند  و تزانزیت مواد مخدر در سطح جهان سالانه خسارتی بالغ بر 500 تا 600 میلیارد دلار را به مردم جهان تحمیل می‌کند که سهم مردم ایران از این میزان 100 هزار میلیارد ریال در سال است.
فرماندار شهرضا گفت: اشتغال 10 میلیون نفر در سراسر جهان در بخش‌های مختلف مافیای مواد مخدر وضعیت خاصی را ایجاد کرده است که برای مقابله با آن باید همه کشورهای جهان وارد عمل شوند.
گلابی ادامه داد: بر اساس مطالعات علمی انجام شده افراد مختلفی می‌توانند در معرض آسیب ناشی از مصرف مواد مخدر قرار گیرند، بنابراین لازم است والدین با درک اهمیت این مسئله دانش خود را در زمینه مخاطرات ناشی از مصرف مواد مخدر افزایش دهند.
وی اظهار کرد: باید دیدگاه جامعه در برخورد با قشر معتادان کشور تغییر کند، نگاه مجرمانه به پدیده اعتیاد، انجام بسیاری از خدمات مشاوره‌ای و درمانی و ارائه خدمات مناسب به این قشر را با مشکل مواجه می‌کند.
ريیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا تصریح کرد: ایجاد بسترهای مناسب برای جامعه پذیر کردن بهبود یافتگان از اعتیاد، یکی از مهم‌ترین و در عین حال ضروری‌ترین زیر ساخت‌هایی است که باید فراهم شود.
گلابی اظهار کرد: اگر امروز شاهد افزایش تعداد معتادان در جامعه هستیم همه باید در برابر این مسئله احساس مسئولیت کرده و تا حد توان برای کاهش تبعات منفی ناشی از آن کوشش کنند.
وی گفت: تمامی اقشار جامعه در حد توان و نهادها و دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس وظیفه شرعی و انسانی خود برای مقابله با این بلای خانمان سوز وارد عمل شوند.
ريیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا ادامه داد: شهرستان شهرضا در ایستگاه شهید امامی خدمات ملی ارائه می‌دهد و از این نظر سهم عمده‌ای در جلوگیری از توزیع و سوء مصرف این مواد در کشور دارد.
captcha