زوجین نیازها و اعتقادات فکری و فرهنگی خود را قبل از ازدواج بررسی کنند
کد خبر: 3511837
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶

زوجین نیازها و اعتقادات فکری و فرهنگی خود را قبل از ازدواج بررسی کنند

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرضا گفت: هماهنگی فکری و فرهنگی بین زوجین از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک ازدواج موفق است، زوجین باید نیازها و اعتقادات فکری و فرهنگی خود را قبل از ازدواج بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان،اظهار کرد: استفاده از نظر مشاوران مجرب که در مراکز مشاوره قانونی فعالیت می‌کنند تأثیر به سزایی در موفقیت زوجین در انتخاب همسر مناسب و آغاز یک زندگی موفق و با نشاط دارد.
وی افزود: از منظر تعالیم اسلامی، دینداری مهمترین ویژگی همسر مناسب است.
وی اضافه کرد: باید فرهنگ انجام اینگونه مشاوره‌ها در جامعه نهادینه شود، زیرا زوجین قصد انجام کار مهمی دارند که این اقدام نیازمند کسب مهارت و دانش لازم است و این مسئله تنها با انجام مشاوره‌های تخصصی ممکن خواهد بود.
امام جمعه شهرضا گفت: عشق‌های خیابانی و زودگذر منجر به ازدواج‌های سست و بی‌بنیادی می‌شود که فرجام نهایی آن‌ها طلاق و شکست است بنابراین باید والدین در تمامی مراحل ازدواج بر روند امور نظارت داشته باشند.
یعقوبی گفت: جوانان و افرادی که قصد ازدواج دارند باید قبل از ازدواج ویژگی‌های همسر خود را به درستی بررسی و با معیارهای دینی و عقلی در این خصوص مطابقت دهند؛ هماهنگی فکری و فرهنگی بین زوجین از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک ازدواج موفق است، زوجین باید نیازها و اعتقادات فکری و فرهنگی خود را قبل از ازدواج بررسی کنند.
وی اضافه کرد: امروزه اشتغال و بیکاری و ازدواج مهم‌ترین مسائل جامعه است که برطرف شدن آن‌ها نیازمند همکاری و مشارکت مردم و دولت است؛اگر معضلات بیکاری و اشتغال حل شود ما جامعه‌ای متدین و شاداب خواهیم داشت.
امام جمعه شهرضا تأکید کرد: باید فرهنگ مشاوره قبل از ازدواج در جامعه نهادینه شود زیرا بنیاد مستحکم ازدواج و تشکیل خانواده نیازمند استفاده از تجارب کارشناسی و تخصصی است.
captcha