وجود بیش از 70حافظ قرآن در روستاهای شهرضا
کد خبر: 3512211
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

وجود بیش از 70حافظ قرآن در روستاهای شهرضا

گروه اجتماعی:بخشدار شهرضا گفت: روستاهای شهرستان شهرضا مفتخر به وجود بیش از 70 حافظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان محسن یونسی، بخشدار شهرضا عصر روز گذشته شنبه چهاردهم تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، اظهار کرد: شهرضا شهرستانی با 2 شهر، 23 روستای داری سکنه و 21 روستای دارای دهیاری مصوب است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح IRAPEN در مناطق روستایی و شهری شهرستان شهرضا، بیان کرد: تا پایان سال 95 همه افراد بالای 30 سال مناطق روستایی شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و دارای پرونده الکترونیک سلامت می‌شوند.
بخشدار شهرضا تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای روستایی شهرستان در بخش مرکزی ایجاد پایگاه اورژانس 115 در روستای اسفرجان است.
یونسی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تمامی روستاهای شهرستان شهرضا دارای طرح هادی روستایی هستند، همچنین هر یک از روستاییان که متقاضی استفاده از تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی باشند می‌توانند از تسهیلات طرح «درجاسازی» با سقف 200 میلیون ریال و سایر ردیف‌ها با سقف 180 میلیون ریال با نرخ سود 5 درصد استفاده کنند.
وی ادامه داد: تاکنون 3 هزار و 400 جلد سند مالکیت امکنه روستایی در این شهرستان صادر شده و پرونده بیش از 5 هزار امکنه روستایی نیز در حال تکمیل است.
بخشدار شهرضا خشکسالی را یکی از مهم‌ترین معضلات مناطق روستایی این شهرستان برشمرد و افزود: در شهرستان شهرضا 112 رشته قنات و 20 دهانه چشمه وجود دارد که به دلیل وقوع خشکسالی‌های مکرر تعداد 30 رشته قنات خشک شده است.
یونسی اذعان کرد: در شهرضا حدود 500 حلقه چاه دارای مجوز وجود دارد که بهره برداری بی رویه از برخی از این چاه‌ها و نیز حفر تعداد زیادی چاه غیر مجاز باعث وقوع بحران‌های ناشی از خشکسالی شده است؛ مجموعه مدیریتی شهرستان با انجام اقداماتی نظیر نصب کنتورهای هوشمند در چاه‌های مجاز و پلمپ چاه‌های غیر مجاز از ادامه این روند پیشگیری کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در روستاهای بخش مرکزی شهرستان شهرضا بیش از 70 حافظ قران کریم حضور دارند که در کنار فعالیت 40 هیئت مذهبی زمینه مناسبی برای فعالیت‌های مذهبی و دینی ایجاد کرده‌اند.
بخشدار شهرضا اضافه کرد: تمامی روستاهای شهرضا یا داری خانه قرانی بوده و یا در مساجد و تکایا محلی به این امر اختصاص یافته است.
یونسی عنوان کرد: از حدود 2 ماه قبل در روستاهای شهرستان با اعزام 12 خواهر مبلغه کلاس‌های فرهنگی و مذهبی دایر شده است، این کلاس‌ها تاکنون با استقبال کم نظیر مردم مواجه شده و تقاضاهای زیادی برای استمرار آن وجود دارد.
captcha