مرحوم مهدیه الهی قمشه‌ای در زمره مفاخر بزرگ شهرضا بود
کد خبر: 3514058
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

مرحوم مهدیه الهی قمشه‌ای در زمره مفاخر بزرگ شهرضا بود

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: درگذشت خانم دکتر الهی قمشه‌ای که یکی از مفاخر علم و ادب کشور و اهل شهرضا بودند، مردم این شهرستان را اندوهگین کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار شهرضا عصر روز یکشنبه بیستم تیرماه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی این شهرستان که با موضوع برگزاری هفته فرهنگ شهرضا تشکیل شد، اظهار کرد: باید در زمان حیات بزرگان قدر آن‌ها را دانست، فوت بانو الهی قمشه‌ای موجب شد که مردم شهرضا از داغ وی اندوهگین شوند.
وی ادامه داد: بزرگانی که از شهرضا مهاجرت کرده‌اند و در خارج از شهرستان مناصبی را در دست دارند باید بدانند در شهرضا مردمانی زندگی می‌کنند که در غم و شادی همراه آن‌ها هستند.
فرماندار شهرضا تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تلاش‌های حوزه مدیریتی شهرستان فراهم کردن تسهیلاتی برای حضور مفاخر و بزرگانی شهرضایی مقیم خارج از شهرستان در شهرضا بوده است.
گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ابلاغیه استانداری اصفهان مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی هر یک از شهرستان‌های استان اظهار کرد: فرهنگ در شهرضا شامل بخش‌های مختلفی از جمله آیین‌های عزاداری، نمایشی، آثار ادبی و تاریخچه علمی است که باید در این هفته معرفی شود.
وی در ادامه افزود: انار، سفال و سایر عناصر برجسته شهرستان شهرضا دارای پشتوانه‌های مستحکم فرهنگی و تاریخی هستند تا جایی که هر یک از این عناصر باید به عنوان سنبل‌های شهرضا معرفی شوند.
فرماندار شهرضا بیان کرد:علما و فضلایی که در خارج از شهرستان فعالیت می‌کنند، یک روز از این هفته به شهرستان بیایند و در حوزه‌های علمیه، حسینیه‌ها و مساجد شهر برای طلاب جوان و عموم مردم سخنرانی کنند.
گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، افزایش نشاط اجتماعی را یکی از ثمرات برگزاری برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: نشاط اجتماعی به معنای وجود جامعه‌ای پویا است که افراد با علاقه و با تمام وجود به فعالیت می‌پردازند.
captcha