پیرغلامان حسینی و علما، سرمایه‌های فرهنگی هستند
کد خبر: 3514059
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

پیرغلامان حسینی و علما، سرمایه‌های فرهنگی هستند

گروه اجتماعی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: پیرغلامان حسینی و علما، بخش مهمی از فرهنگ مردم شهرضا هستند که باید در موقعیت مناسب به دیگران معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی جعفری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا شامگاه روز یکشنبه بیستم تیرماه در جمع خبرنگاران این شهرستان، ضمن انتقاد از عدم توجه به قاریان برجسته شهرضایی، اظهارکرد: ازجمله سرمایه‌های فرهنگی ما پیرغلامان و علمای هنر دوست و اهل ذوقی هستند که سال‌ها فرهنگ و آیین ما را حفظ کرده‌اند.
وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستان شهرضا صنایع دستی آن است که باید در هفته فرهنگی شهرضا به دیگران معرفی شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، هفته فرهنگی این شهرستان را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توسعه صنعت توریسم در این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: این هفته فرصت مناسبی را در اختیار ما قرار داده تا به ‌عنوان یک اقدام فرهنگی، یک اثر از آثار شهرستان را در سیاهه آثار ملی، به ثبت برسانیم.
جعفری با تأکید بر لزوم استفاده از امکانات فرهنگی دانشگاه‌های شهرضا در حوزه‌های مختلف فرهنگی، گفت: دانشگاه‌ها توانایی و ابزار لازم برای تشویق دانشجویان به تحقیق، مقاله‌نویسی و نگارش پایان‌نامه‌ها با موضوع شهرستان شهرضا، معضلات و نیازهای آن را دارا هستند، اما متأسفانه تاکنون از این ابزار استفاده صحیحی نشده است.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل تشکیل دهنده فرهنگ شهرضا، آداب و رسوم و عادات مردم آن است که در هفته فرهنگی شهرستان باید به خوبی معرفی شوند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با تأکید بر لزوم توجه به تمامی جوانب فرهنگی این شهرستان در هفته فرهنگی شهرضا گفت: ازجمله مکان‌هایی که باید در این هفته معرفی شود، روستاها هستند، این همایش شهرستانی است و کل شهرستان باید در آن معرفی شود، گردشگری روستایی و بازی‌های بومی محلی از جمله توانمندی‌های این مناطق است.
captcha