خدمات‌رسانی به جامعه معلولان جزء وظایف دینی است
کد خبر: 3514211
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

خدمات‌رسانی به جامعه معلولان جزء وظایف دینی است

گروه اجتماعی: رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت: خدمت رسانی به جامعه معلولان و سایر مددجویان تحت پوشش را جزء وظایف دینی و انسانی خود می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدعلی صادقی‌، رییس اداره بهزیستی شهرضا ظهر روز گذشته دوشنبه 21 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان که به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی و در محل این اداره در شهرضا برگزار شد، اظهارکرد: معاونت‌های مختلف اداره بهزیستی در قالب 60 فعالیت کلی و 130 فعالیت جزئی خدمات مختلف توانبخشی و مددکاری افراد تحت پوشش را ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: معلولان، زنان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست و سالمندان از جمله اقشاری هستند که از خدمات اداره بهزیستی استفاده می‌کنند.
رییس اداره بهزیستی شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی گسترده برای انجام مشاوره‌های ژنتیک در دوران قبل از ازدواج، بیان کرد: تنها 5 درصد از ازدواج‌ها در کشور با مشاوره ژنتیک انجام می‌شود و این در حالی است که سالانه 40 هزار نفر معلول به جامعه ایرانی افزوده می‌شود که بسیاری از آن‌ها از معلولیت‌های مادرزادی رنج می‌برند.
صادقی ارائه خدمات مشاوره‌ای در اورژانس اجتماعی را از جمله دیگر خدمات اداره بهزیستی برشمرد و افزود: این مرکز تا پایان سال گذشته به بیش از 500 زوج در استانه طلاق در شهرستان خدمات مشاوره‌ای ارائه کرده است.
وی همچنین ارائه خدمات اشتغالزایی ویژه معلولان را از جمله دیگر خدمات اداره بهزیستی به مددجویان تحت پوشش خود برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه 50 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شده است.
رییس اداره بهزیستی شهرضا ادامه داد: در سال گذشته تعهد اشتغال اداره بهزیستی شهرضا 362 نفر اعلام شد ولی در سامانه رصد اشتغال 420 نفر، یعنی فراتر از تعهد سالانه این اداره به ثبت رسید.
صادقی میزان اعتبارات قرض الحسنه اشتغالزایی اداره بهزیستی شهرضا در سال گذشته را 33 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: رقم این اعتبارات برای سال جاری هنوز ابلاغ نشده است.
وی حمایت از فعالیت‌های هنری معلولان را از جمله رسالت‌های اداره بهزیستی برشمرد و اظهار کرد: تیم‌های تئاتر معلولان شهرضا در هفته آینده در مسابقات منطقه‌ای که در شهر اراک برگزار می‌شود، هنرنمایی می‌کنند.
رییس اداره بهزیستی شهرضا تصریح کرد: از مجموع پنج تیم استانی شرکت کننده در این مسابقات، 2 تیم از شهرضا و 3 تیم از سایر مناطق استان خواهند بود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود، از وجود 8 بیمار مبتلا به اوتیسم در شهرضا خبر داد و افزود: فراخوان مرکز نگهداری کودکان اوتیسم از طریق درگاه الکترونیک سازمان بهزیستی استان اصفهان برای شهرستان‌های شهرضا، دهاقان و سمیرم به مرکزیت شهرضا صادر شده است.
captcha