ارسال عملکرد دستگاه‌های مختلف در مبارزه با اعتیاد به حضور رهبرمعظم انقلاب
کد خبر: 3514952
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

ارسال عملکرد دستگاه‌های مختلف در مبارزه با اعتیاد به حضور رهبرمعظم انقلاب

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر در آبان‌ماه امسال به حضور رهبر انقلاب عرضه می‌شود.

محمد رضا انصاری پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر بهترین شیوه برای مقابله با معضل اعتیاد است از این جهت و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، سند اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر کشور تدوین و به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود.
وی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه مبارزه با مواد مخدر در آبان‌ماه امسال به حضور رهبر انقلاب عرضه می‌شود و از این نظر باید تلاش کنیم تا کارکرد مثبتی به حضور ایشان ارائه شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا تأکید کرد: تنها 3 درصد از جامعه ایرانی به نوعی درگیر معضل اعتیاد هستند و از این جهت در رویکرد جدید دولت تلاش می‌شود تا علاوه بر جامعه پذیر کردن افراد معتاد برای جلوگیری از شیوع اعتیاد در بین 97 درصد دیگر از جمعیت کشور، جلوگیری شود.
انصاری‌پور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید در طول 5 سال 25 درصد از آمار اعتیاد در کشور کاسته شود و از این جهت هر دستگاه باید با مطالعه شیوه نامه‌های ابلاغی به وظیفه خود در این زمینه طبق جدول زمانبندی شده عمل کند.
وی عنوان کرد: لازم است برای مقابله مؤثر با پدیده اعتیاد در جامعه از ظرفیت و توانمندی دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش و جوانان و سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در حوزه مبارزه اجتماعی با معضل اعتیاد، آموزش دانش اموزان و دانشجویان و بهره‌برداری مطلوب از فضاهای مجازی است.
captcha