اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر نباید منجر به خدشه‌دار شدن آبروی افراد شود
کد خبر: 3517474
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

اجرای امر به‌معروف و نهی از منکر نباید منجر به خدشه‌دار شدن آبروی افراد شود

گروه اجتماعی:امام‌جمعه شهرضا گفت:اجرای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و ضروری است اما اجرای این فریضه نباید منجر به خدشه دار شدن آبروی افراد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا عصر روز یکشنبه سوم مردادماه  در جلسه ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه زمینه اصلاح امور و عمل به سایر واجبات را فراهم می‌کند.
وی تصریح کرد: اقامه این دو فریضه الهی شرایط و احکامی دارد که عدم رعایت آن‌ها باعث می‌شود شاهد نتیجه معکوس باشیم، بنابراین آمران به معروف و ناهیان از منکر باید به تمام احکام و شرایط این فریضه واقف باشند.
امام جمعه شهرضا بیان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و ضروری است اما اجرای این فریضه نباید منجر به خدشه دار شدن آبروی افراد شود.
یعقوبی گفت: اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارای سه درجه مرتبه قلبی، تذکر لسانی و مرتبه عملی است که از این مراحل تذکر لسانی وظیفه عمومی مردم و مرتبه عملی وظیفه پلیس و نیروهای امنیتی است.
وی تصریح کرد: حضور پلیس در جامعه و انظار عمومی باعث کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و جرایم می‌شود، مردم به پلیس خوش بین هستند و با دیدن مأموران انتظامی احساس امنیت و آرامش می‌کنند.
امام جمعه شهرضا اظهار کرد: نباید در اجرای این فریضه افراط و تفریط شود، غالب افراد جامعه ما با تذکر ساده زبانی متذکر شده و رفتار خود را اصلاح می‌کنند.
یعقوبی تصریح کرد: بدحجابی و بی‌حجابی از جمله منکراتی است که به دلیل تأثیر فرهنگ غربی بر شئون زندگی مردم ایجاد شده است و برای مقابله با آن باید اقدام به ترویج فرهنگ اسلامی و بیان احکام و شرایط دینی کنیم.
captcha