لزوم ابلاغ برنامه‌های جدید برای افزایش مشارکت اجتماعی بانوان
کد خبر: 3520033
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

لزوم ابلاغ برنامه‌های جدید برای افزایش مشارکت اجتماعی بانوان

گروه اجتماعی: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص فعالیت‌های اجتماعی بانوان را یکی از مهم‌ترین معضلات فرهنگی کشور دانست و افزود: باید برنامه‌های جامعی برای فعالیت و مشارکت بانوان در امور اجتماعی تدوین و ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس و عضو فراکسیون بانوان شب گذشته چهارشنبه 13مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی این شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما متولی خاصی برای رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد؛ بنابراین در زمانی که نیاز است به یک آسیب اجتماعی رسیدگی یا کار فرهنگی خاصی انجام شود، شرح وظایف مشخصی وجود ندارد.
وی بیان کرد: مشکلاتی که در حوزه فرهنگ کشور وجود دارد باعث شده این مسئله به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، تبدیل شده و همواره شاهد تأکید ایشان بر لزوم رفع این معضلات باشیم.
عضو فراکسیون بانوان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود، عدم اطلاع رسانی مناسب در خصوص فعالیت‌های اجتماعی بانوان را یکی از مهم‌ترین معضلات فرهنگی کشور برشمرد و افزود: باید برنامه‌های جامعی برای فعالیت و مشارکت بانوان در امور اجتماعی تدوین و ابلاغ شود.
محمودی با بیان این مطلب که «احتمال رد لایحه قانونی کاهش ساعات کاری بانوان از طرف شورای نگهبان وجود داشت» گفت: استدلال نمایندگان در طرح این لایحه حمایت همزمان دولت از بانوان شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی بود که به دلیل بار مالی آن برای دولت، رد شد.
عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان، کم آبی و بیکاری را مهم‌ترین بحران‌های فرا روی نمایندگان مردم شهرستان‌های این استان در مجلس دانست و تصریح کرد: اهمیت بحران آب باعث شد تا 18 نماینده استان در سؤالی از وزیر نیرو خواستار رسیدگی سریع به این وضعیت شوند.
محمودی در ادامه افزود: متأسفانه بخش از منابع آبی استان به دیگر مناطق انتقال داده می‌شود و از این جهت لازم است طرح‌های مطالعاتی جامعی برای بهره برداری مناسب از این منابع انجام شود.
وی گفت: در شرایط فعلی بهترین راهکار برای حل مشکل نیاز صنایع شهرستان به آب، باید از طریق تصفیه پساب فاضلاب برطرف شود.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم آنچه وی از آن به عنوان «تکمیل حلقه‌های‌ مدیریتی شهرستان» یاد کرد، گفت: تغییر یا حفظ مدیران دستگاه‌های اجرایی در حیطه‌ی وظایف فرماندار شهرستان است، اما این مسئله باعث نمی‌شود نماینده مردم در مجلس به وظیفه خود مبنی بر نظارت بر حسن عملکرد مدیران، عمل نکند.
محمودی تصریح کرد: متأسفانه برخی از مدیران بدون برنامه‌ی جامع عمل می‌کنند که این مسئله باعث کندی روند اجرای طرح‌های توسعه شهرستان خواهد شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر مجموعه مدیریتی شهرستان با تعامل و همگرایی خوبی عمل می‌کنند اما در برخی موارد نقاط ضعفی وجود دارد که با همکاری و همفکری فرماندار شهرستان برطرف خواهد شد.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر بسترهای مناسبی برای سرمایه گذاری مجتمع فولاد مبارکه در شهرستان و ایجاد صنایع پایین دستی فولاد در شهرضا وجود دارد.
محمودی گفت: موقعیت استراتژیک شهرستان شهرضا به لحاظ برخورداری از امکان حمل و نقل و ترانزیت کالا و دسترسی به راه آهن سراسری، از جمله مزیت‌هایی است که ایجاد و توسعه صنایع مختلف را تسهیل می‌کند.
وی بهبود فضای کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاران را مهم‌ترین نیازهای شهرستان برای ایجاد اشتغال و مبارزه با افزایش بیکاری برشمرد و تصریح کرد: در شرایط فعلی با توجه به کاهش میزان استخدام‌های دولتی و شمار زیاد فارق التحصیلان دانشگاهی، باید از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید حمایت کنیم.
به گزارش ایکنا، در پایان این نشست خبری، مراسم تقدیر و تجلیل از خبرنگاران شهرستان شهرضا برگزار شد.
captcha