برگزاری اردوهای زیارتی ویژه عشایر شهرضا
کد خبر: 3526990
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵

برگزاری اردوهای زیارتی ویژه عشایر شهرضا

گروه اجتماعی: رئیس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا گفت: تعداد 20 نفر از دختران و پسران عشایر شهرستان به‌مناسبت هفته دولت به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، ایرج دهقان، رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نام‌گذاری سال 95 با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: زندگی عشایری مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: عشایر بدون وابستگی به خارج، تنها با تکیه بر توان و تلاش خود در محیط طبیعی، نیازهای خود را برطرف می‌کنند.
رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا ادامه داد: خدمات عشایر تنها به تأمین نیازهای مادی خودشان منحصر نمی‌شود، این گروه از جامعه با تولید مواد لبنی و پروتئینی، زمینه قطع وابستگی به خارج و خودکفایی کشور را نیز فراهم می‌کنند.
دهقان در بخش دیگری از سخنان خود، از اعزام فرزندان پسر و دختر عشایر شهرستان شهرضا و دهاقان به اردوی مشهد مقدس به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: تعداد ده نفر از این افراد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان به این سفر زیارتی اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: طی دو برنامه جداگانه تعداد 20 نفر نیز در سال جاری به قم و جمکران اعزام شده‌اند.
رییس اداره امور عشایر شهرستان شهرضا بیان کرد: شغل اصلی عشایر دامداری سبک و محل تعلیف احشام آنان مراتع منطقه، با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر موقعیت جغرافیایی محیط است.
captcha