لزوم نصب نمادهایی از علما و شهدای شهرضا در ورودی‌های شهر
کد خبر: 3526991
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
امام جمعه شهرضا تأکید کرد:

لزوم نصب نمادهایی از علما و شهدای شهرضا در ورودی‌های شهر

گروه اجتماعی:امام جمعه شهرضا گفت: یکی از بارزترین نمادهای فرهنگی شهرستان شهرضا، وجود علما، حکما، ادبا و شعرایی است که هر یک در نوع خود در کشور بی نظیر بوده‌اند، به اعتقاد علمای شهرستان باید نمادهایی از این علما تهیه و در محل‌های ورودی شهر نصب شود تا به این وسیله دیگران هم با مفاخر علمی این شهرستان آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا صبح امروز پنجشنبه یازدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران این شهرستان عنوان کرد: وقتی باورها و اعتقادات فردی در وجود او نهادینه شد، در دوران کهن‌سالی و حتی بزرگ‌سالی نمی‌توان آنها را تغییر داد، به همین دلیل است که در منابع دینی بارها بر لزوم توجه به شیوه تربیت کودکان و خردسالان تأکید و سفارش شده است.
وی تأکید کرد: اگر در جامعه فرهنگ تعلیم و تعلّم، نظام آموزشی و شیوه تدریس اصلاح شود، تمام جامعه هم اصلاح می‌شود.
امام جمعه شهرضا گفت: شکل‌گیری شخصیت افراد با تمام خصوصیات و رفتارهای استاندارد و قابل قبول و مورد تأیید از نظر شرع  و عقل، فقط در اماکن آموزشی امکان‌پذیر است.
یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: یکی از بارزترین نمادهای فرهنگی شهرستان شهرضا، وجود علما، حکما، ادبا و شعرایی است که هر یک در نوع خود در کشور بی نظیر بوده‌اند، به اعتقاد علمای شهرستان باید نمادهایی از این علما تهیه و در محل‌های ورودی شهر نصب شود تا به این وسیله دیگران هم با مفاخر علمی این شهرستان آشنا شوند.
امام جمعه شهرضا ادامه داد: در شهرستان شهرضا شهدای بزرگی وجود دارند که هر یک از آنان به عنوان افتخارات دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هستند، باید کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر شهر به نام شهیدان نام‌گذاری شود تا باعث دلگرمی مردم و افزایش نشاط اجتماعی آنان شود.
captcha