بنیان خانواده در جامعه سست‌تر شده است
کد خبر: 3527524
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
معاون فرماندار شهرضا:

بنیان خانواده در جامعه سست‌تر شده است

گروه اجتماعی: معاون فرماندار شهرضا گفت: متأسفانه امروزه به دلیل افزایش استفاده از رسانه‌های مجازی و نفوذ فرهنگ غرب، بنیان خانواده در جامعه ما سست‌تر شده و الگوهای رفتار اجتماعی نظیر احترام به پدر و مادر کم‌رنگ‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدحسین داراب، معاون فرماندار شهرضا شامگاه روز شنبه سیزدهم شهریورماه در مراسم ازدواج آسمانی که به مناسبت فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سالن اجتماعات فرمانداری شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: بی‌تردید فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) یادآور ارزش و اهمیت مقدس‌ترین و بهترین نهاد اجتماعی، یعنی خانواده است.
وی تصریح کرد:خانواده رکن اصلی مناسبات اجتماعی و سنگ بنای تربیت نسل‌های بعدی کشورها است، خانواده در فرهنگ اسلام و ایران نیز از جایگاه والا و کم نظیری برخوردار است.
معاون فرماندار شهرضا بیان کرد: متأسفانه امروزه به دلیل افزایش استفاده از رسانه‌های مجازی و نفوذ فرهنگ غرب بنیان خانواده در جامعه ما سست تر شده و الگوهای رفتار اجتماعی نظیر احترام به پدر و مادر کم رنگ‌تر شده است.
داراب ادامه داد: نگاه‌هایی که بیرون از مرزهاست شاید هیچگاه نداند آنچه که از سوی رسانه‌ای بیگانه به عنوان الگوی برتر رفتاری معرفی می‌شود در جوامع آنها نیز جایگاهی ندارد و فقط برای تخریب نهاد خانواده در جامعه ما مخابره می‌شود.
وی در ادامه گفت: محبت، اکسیر بی‌نظیری است که اعجاز آن تمام معضلات و مسائل روانی و ناخوشی‌های خانوادگی را برطرف می‌کند، اما زندگی صنعتی و ماشینی امروز باعث کمرنگ شدن محبت در بین خانواده‌ها شده است.
معاون فرماندار شهرضا اضافه کرد: اشتغال دائم زن و مرد در بیرون از خانواده و نداشتن فرصت لازم برای صحبت کردن، رسیدگی به فرزندان و ابراز عشق و محبت باعث سردی روابط همسری و فرزندی و در نتیجه بروز معضلاتی نظیر طلاق‌های عاطفی در خانواده‌ها شده است.
داراب گفت: بی نظمی و شلختگی در رفتارهای خانوادگی و عدم پذیرش محوریت امور از جمله دیگر عللی است که به افزایش معضلاتی نظیر طلاق و فروپاشی بنیان خانواده در جوامع منجر می‌شود.
وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زندگی خانوادگی شاداب و با محبتی داشته باشیم باید استفده از گوشی همراه و فضاهای مجازی را قانونمند کنیم و فرصتی که برای ارتباط با خانواده قرار می‌دهیم را با چیز دیگری عوض نکنیم.
captcha