نام‌گذاری یک خیابان به نام «فرزانگان» برای تکریم سالمندان شهرضا
کد خبر: 3527809
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
فرماندار شهرضا خبر داد:

نام‌گذاری یک خیابان به نام «فرزانگان» برای تکریم سالمندان شهرضا

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا از نام‌گذاری یکی از خیابان‌های این شهرستان به نام «فرزانگان» خبر داد و گفت: این نام‌گذاری بر خیابانی انجام می‌شود که کانون‌های بازنشتگی کشوری و لشکری شهرستان در آن قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی فرماندار و رئیس شورای سالمندان شهرستان شهرضا عصر امروز یکشنبه، چهاردهم شهریورماه در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: شهرضا، به عنوان شهر مهربانی از نظر تکریم مقام سالمندان شناسایی شده است.
وی در ادامه نرخ سالمندی در شهرستان شهرضا را بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان حدود 8 درصد از جمعیت کشور را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، این در حالی است که حدود 10 درصد از جمعیت شهررستان شهرضا یعنی حدود 16 هزار نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند.
رییس شورای سالمندان شهرضا از نام‌گذاری یکی از خیابان‌های این شهرستان به نام «خیابان فرزانگان» خبر داد و تصریح کرد: این نام‌گذاری بر خیابانی انجام می‌شود که کانون‌های بازنشتگی کشوری و لشکری شهرستان در آن قرار دارد.
گلابی در بخش دیگری از سخنان خود، موازی‌کاری در ارائه خدمات به سالمندان را یکی از معضلات موجود در سیستم اجرایی کشور برشمرد و تصریح کرد: کمیته امداد، بهزیستی وسازمان بازنشستگی، هر یک خدماتی را به این قشر ارائه می‌کند که در سازمان دیگری هم انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: بهتر است هر یک از سازمان‌ها و نهادهای اجرای بخشی از خدمات دوران سالمندی نظیر ورزش، درمان و امور اداری را انجام دهند.
فرماندار شهرضا، همچنین از انتشار تمبر ویژه سالمندان این شهرستان در هفته سالمندان خبر داد و تصریح کرد: باید از تمامی امکانات موجود برای تکریم مقام شامخ سالمندان استفاده کنیم.
گلابی همچنین با تأکید بر لزوم تشکیل NGO های بازنشتگان کشوری و لشکری این شهرستان گفت: تشکیل اینگونه گروه‌ها زمینه گردهمایی و در نتیجه نشاط سالمندان را فراهم می‌کند.
captcha