40 مؤسسه خیریه در شهرضا فعالت می‌کند/ اهدای آب روستا به روستاهای کم‌آب مجاور
کد خبر: 3528440
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
فرماندار شهرضا خبر داد:

40 مؤسسه خیریه در شهرضا فعالت می‌کند/ اهدای آب روستا به روستاهای کم‌آب مجاور

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: وجود 40 مؤسسه خیریه و 120 هیئت مذهبی در شهرستان شهرضا، نشان‌دهنده روحیه مذهبی مردم این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محسن گلابی، فرماندار شهرضا عصر روز سه شنبه شانزدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به وجود 40 خیریه و 120 هیئت مذهبی در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شهرضا در حال انجام اقدامات و ارائه خدمات استانی و کشوری می‌باشد، اما از بودجه و درآمد شهرستانی برخوردار است.
وی با بیان اینکه ادارات امدادرسان و خیرین شهرستان حتی به استان‌های مجاور نیز کمک می‌کنند، گفت: اگرچه درآمد زکات شهرستان کم بوده است اما شهرضا در سایر مسائل سرآمد است.
فرماندار شهرضا با اشاره به اقدامات خیرین در سطح شهرضا، تصریح کرد: در سال گذشته ما چندین مدرسه خیر ساز با هزینه‌ای بالغ بر چند میلیارد تومان برای کمک به بحث آموزشی شهرستان داشته‌ایم. یکی از افتخارات شهرستان این است که ما در سطح شهرستان تکدی‌گر شهرضایی نداریم.
گلابی با اشاره به این نکته که باید بهترین وسایل و لوازم خود را به نیازمندان ببخشیم، خاطرنشان کرد: نگاه‌های امروز مردم جامعه و فرزندان ما تغییر کرده است و لذا باید نحوه انفاق ما نیز تغییر کند.
وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی جلسه هم‌اندیشی بین کمیته امداد، اداره بهزیستی و خیران در شهرستان، تصریح کرد: این جلسه باید هرچه سریع‌تر برگزار تا از موازی‌کاری در این حوزه جلوگیری شود و هر نهاد یک قسمت از امور را در دست بگیرد.
وی با بیان اینکه این صدقه‌ها و کمک‌های خیرین باید در زمینه‌های مناسب و خوب صرف شود، تصریح کرد: ما با افتخار اعلام می‌کنیم که در شهرضا روستایی وجود دارد که با وجود کم‌آبی قنات خود، یک روز از آب خود را به روستای مجاور که آب قنات آن خشکیده است می‌دهد.
گلابی شهرضا را شهر ایثار نامید و گفت: کسی که از جان خود در راه خدا می‌گذرد بزرگ‌ترین انفاق و زکات را در راه خدا کرده و شهرضا در این زمینه سرآمد است.
captcha