کمک 7 میلیاردی مردم شهرضا به نیازمندان
کد خبر: 3528441
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

کمک 7 میلیاردی مردم شهرضا به نیازمندان

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: درآمدهای شهرستان در حوزه کمک به نیازمندان، 7 میلیارد و 230 میلیون ریال بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، علی محمد کاظم‌زاده، رئیس کمیته امداد شهرضا عصر روز شانزدهم شهریورماه در جلسه ستاد احیای زکات این شهرستان، با اشاره به افزایش 20 درصدی مراجعات مردمی در سال جاری به این کمیته در شهرستان، اظهارکرد: درآمدهای شهرستان در حوزه کمک به نیازمندان، 7 میلیارد و 230 میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه 60 درصد درآمد زکات برای نیازمندان و 40 درصد برای مصارف عمرانی استفاده می‌شود، افزود: برآورد زکات شهرستان 450 میلیون ریال است که تاکنون متاسفانه تنها 70 میلیون ریال جذب‌شده است.
رئیس کمیته امداد شهرضا تصریح کرد: یکی از طرح‌های خوب شهرستان توزیع سبد کالا بین 2 هزار و 200 خانوار نیازمند با هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد و 90 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان بوده است.
کاظم‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در کمیته امداد شهرستان، گفت: بیش از 2711 خانوار در شهرستان شهرضا زیر نظر کمیته امداد این شهرستان هستند که جمعیتی بالغ بر 4215 نفر می‌شوند.
وی با بیان اینکه این اداره در سال گذشته 7 میلیارد 600 میلیون ریال به مستمری‌بگیران خود کمک کرده است، گفت: از این تعداد خانوار 870 خانوار با سرپرست مرد و 1875 خانوار نیز با سرپرست زن هستند.
رئیس کمیته امداد شهرضا با اشاره به آموزش کوتاه‌مدت 121 نفر در زمینه اشتغال، عنوان کرد: در زمینه کارگشایی نیز تاکنون 86 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی داشته‌ایم.
کاظم‌زاده با بیان اینکه 555 دانش‌آموز و دانشجو زیر نظر کمیته امداد در حال تحصیل در مراحل مختلف تحصیلی هستند، تصریح کرد: در سال گذشته موفق به خرید 3 ساختمان و تعمیر 8 ساختمان با هزینه‌ای بالغ بر 510 میلیون ریال شده‌ایم.
وی ادامه داد: کمیته امداد شهرضا تا کنون برای 3680 نفر کارت خدمات درمانی توزیع کرده است که این افراد می‌توانند اقدامات درمانی خود را با 90 درصد پرداختی کمیته امداد در مراکز و پزشکان تحت قرارداد ما انجام دهند و درصورت عدم توانایی ما 10 درصد باقیمانده را نیز پرداخت می‌کنیم.
رئیس کمیته امداد شهرضا خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین علل پوشش ما در کمیته امداد، فوت سرپرست با 1343 مورد پوشش خانوار، ازکارافتادگی سرپرست با 877 خانوار، طلاق با 207 خانوار، 17 خانوار به دلیل متارکه و 5 خانوار سرباز سرپرست بوده است.
کاظم‌زاده با اشاره به دیگر اقدامات این اداره، تصریح کرد: این اداره در سال گذشته 31 جهیزیه برای دختران خانواده‌های نیازمند تهیه کرده است و سرپرستی مالی 230 دانش‌آموز دارای شرایط را به 1350 نفر سپرده است.
وی افزود: توانمندی نیازمندان با استفاده از آموزش و تسهیلات اشتغال را یکی دیگر از اقدامات این اداره دانست و تصریح کرد: ما در بحث اشتغال 6 مورد تسهیلات امدادی با سود 2 درصد حداکثر تا سقف 300 میلیون ریال و 34 مورد تسهیلات بانکی با سود 4 درصد حداکثر تا سقف 150 میلیون ریال به مددجویان خود پرداخت کرده‌ایم.
رئیس کمیته امداد شهرضا شمار خانوارهای زنان سرپرست را که کمیته امداد حق بیمه تأمین اجتماعی برای آن‌ها پرداخت می‌کند، 460 خانوار دانست و گفت: ما برای 100 کودک زیر 6 سال شهرستان که در معرض خطر سوء تغذیه قرار دارند، ماهیانه بالغ بر 70 هزار تومان پرداخت می‌کنیم تا به سو تغذیه دچار نشوند.

captcha