روشنگری سیاسی وظیفه ائمه جمعه است
کد خبر: 3532292
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰

روشنگری سیاسی وظیفه ائمه جمعه است

گروه سیاسی:امام جمعه شهرضا گفت: کاراصلی ائمه جمعه در سراسر کشور روشنگری سیاسی و تذکر در خصوص اجرای احکام اسلام است، بنابراین هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند به این رسالت عمل کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام‌جمعه شهرضا ظهر امروز جمعه دوم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرضا، با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران، گفت: مهم‌ترین ویژگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایمان و اعتقاد آنها است که باعث شده تا شهادت در راه حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب را باور کنند، بنابراین قوای مسلح باید با وحدت و انسجام، اقتدار کشور را حفظ کنند.
وی همچنین با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و انسجام بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران،بیان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترین وظیفه سپاه پاسداران حفظ امنیت داخلی و خارجی کشور است، سپاه سنگر مستحکم نظام می‌باشد که خدمات گسترده آن باید برای مردم بیان شود؛امروز در کشورهای عراق، سوریه و یمن، مردم زیادی منتظر امداد رسانی و کمک هستند و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در این راه بیشترین نقش را دارند.
امام جمعه شهرضا در ادامه با اشاره به شهادت شهید محمد مرادی از کارکنان گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا بیان کرد: این واقعه نشان داد که  درجه نظامی در نظام اسلامی ابزاری برای کسب رضای خداوند بوده و همه آن‌ها حفظ دین و ارزش‌های انقلابی را وظیفه خود می‌دانند.
حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: اخیراً برخی از افراد مدعی شده‌اند که با وجود نهادهایی همانند شورای عالی امنیت ملی و شورای تأمین، نیازی به بیان مسائل سیاسی در خطبه‌های نماز جمعه نیست؛ این افراد با نقش مؤثر خطبه‌های نماز جمعه و وظیفه ائمه جمعه در سراسر کشور آشنا نیستند و به همین دلیل اینگوه سخنان را می‌گویند.
وی تصریح کرد: ائمه جمعه مصالح کشور را بر اساس نیازهای روز جامعه و فرامین رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند، وظیفه این افراد ایجاد بیداری سیاسی، تبیین مواضع رهبری و امر به معروف و نهی از منکر درباره اجرای احکام اسلامی است.
امام جمعه شهرضا گفت: کار اصلی ائمه جمعه در سراسر کشور روشنگری سیاسی و تذکر در خصوص اجرای احکام اسلام است بنابراین هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند به این رسالت عمل کند.
حجت‌الاسلام یعقوبی در ادامه افزود: ائمه جمعه تنها افرادی هستند که از ابتدای انقلاب تاکنون صادقانه از رهبری دفاع کرده‌اند، افرادی هم که در نماز جمعه حاضر می‌شوند، مردم مؤمن و با ایمانی هستند که اجرای احکام اسلامی بیش از هر چیز دیگری برای آن‌ها اهمیت دارد.
captcha