طرح امنیت اخلاقی در راستای اجرای احکام اسلامی است
کد خبر: 3534662
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
فرمانده انتظامی شهرضا:

طرح امنیت اخلاقی در راستای اجرای احکام اسلامی است

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی شهرضا گفت: هدف اصلی از اجرای طرح امنیت اخلاقی، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و گسترش عفاف و حجاب در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) حمید امیر خانی، فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا عصر روز شنبه دهم مهرماه در نشست خبری که به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با اشاره به تقارن این هفته با آغاز ماه محرم، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر محور قیام امام حسین(ع) است، فلسفه قیام آن حضرت برای احیای دین اسلام است که در قتلگاه جان داد تا رسالت خود را به جهانیان ثابت کند.
وی ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی جامعه و متولی حوزه عفاف و حجاب باید کار خود را به درستی انجام دهند، همچنین باید فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به درستی تبین شود.
فرمانده انتظامی شهرضا بیان کرد: به منظور ساماندهی وضعیت عفاف و حجاب در جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و برخورد با متخلفان در حوزه پوشش و مقابله با هنجارشکنان در حوزه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی و در اجرای طرح نظارت بر تفرجگاه‌ها و خیابان‌های پرتردد، طرح امنیت اخلاقی در قالب اکیپ‌های نظارتی در سطح شهر اجرا می‌شود.
امیرخانی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات موجود در حوزه‌ عفاف و حجاب و تبلیغات گسترده رسانه‌های غربی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، هدف اصلی از اجرای این طرح، مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، ارتقاء احساس امنیت اجتماعی و گسترش عفوف و حجاب در جامعه است.
وی گفت: برخورد با جرایم مشهود یکی از اهداف اصلی این طرح است که در این رابطه هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به عمل می‌آید، پلیس با افرادی که قصد برهم زدن نظم و امنیت روانی جامعه را داشته باشند و با مظاهر علنی فساد و آلودگی‌های صوتی قاطعانه برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی شهرضا تذکر لسانی را از اولویت‌های پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، دانست و اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه، تذکر لسانی اثر بخشی بیشتری دارد.
امیرخانی در ادامه ببیان کرد: باید از تکنولوژی‌های روزآمد مانند شبکه‌های اجتماعی جهت پیشرفت و ارتقاء علمی استفاده شود، در بعضی از خانواده‌ها استفاده از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی مشکلاتی را ایجاد کرده است که اگر این افراد موازین شرعی را مراعات کنند از این
آسیب‌ها نیز جلوگیری می‌شود.
وی همچنین با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: همه مسئولان و دلسوزان نظام باید در زمینه خدمت به مردم، با نیروی انتظامی همکاری کنند تا جامعه‌ای در شأن انقلاب اسلامی داشته باشیم.
captcha