زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، ضامن حفظ سلامت معنوی جامعه است
کد خبر: 3535308
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا، ضامن حفظ سلامت معنوی جامعه است

گروه اجتماعی: فرماندار شهرضا گفت: باید از هیئت‌های مذهبی و اقدامی که انجام می‌دهند حمایت کنیم، زیرا این هیئت‌ها نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی دارند که این کار، ضامن حفظ سلامت معنوی جامعه و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

محسن گلابی، فرماندار شهرضا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی شهرستان شهرضا یکی از بهترین نمونه‌های عزاداری در تاریخ تشیع و در سراسر کشور است.
وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی شهرستان با تاریخچه‌ای کهن که در برخی موارد سابقه آن به حدود 400 سال قبل باز می‌گردد به عنوان یکی از نمونه‌های عالی در عزاداری معروف بوده‌اند.
فرماندار شهرضا با اشاره به فعالیت 120 هیئت‌های مذهبی ثابت و سیار در این شهرستان، گفت: هیئت‌های مذهبی به عنوان بخش مهمی از شناسنامه فرهنگی و تاریخ شهرستان شهرضا شناخته می‌شوند که در بین مردم از احترام و قداست خاصی برخوردار هستند.
گلابی بیان کرد: باید از هیئت‌های مذهبی و اقدامی که انجام می‌دهند حمایت کنیم، زیرا این هیئت‌ها نقش مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی دارند که این کار، ضامن حفظ سلامت معنوی جامعه و ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و نکات امنیتی در اداره هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی قبل از آغاز ایام عزاداری با حضور در مراکز درمانی و با مراجعه با پلیس شهرستان، موارد بهداشتی و ایمنی لازم را فراگرفته و به کار ببندند. 
فرماندار شهرضا ادامه داد: طبخ غذا در محیطی بهداشتی، استفاده از مواد غذایی باکیفیت، سلامت آشپزان و توزیع غذا در ظروف یکبار مصرف گیاهی یا ظروفی غیر از ظروف شیمیایی از جمله مواردی است که رعایت آن‌ها باعث جلوگیری از بروز مشکلات مختلف بهداشتی و درمانی می‌شود.
گلابی همچنین بیان کرد: در سال گذشته در دهه محرم در شهرستان حدود 5 میلیون پرس غذا پخته و توزیع شد، در حالی که جمعیت این شهرستان 150 هزار نفر است بنابراین باید طوری برنامه ریزی شود تا در صورتی که از نظر شرعی امکان دارد، برخی از نذورات در سایر ایام سال طبخ و توزیع شود.
captcha