احتمال سازماندهی یک فاجعه در مکه و مدینه از سوی سعودی‌ها وجود دارد
کد خبر: 3541500
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
قدیری ابیانه:

احتمال سازماندهی یک فاجعه در مکه و مدینه از سوی سعودی‌ها وجود دارد

گروه سیاسی: یک کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با اشاره به ادعای عربستان و امارات درباره حمله موشکی یمن به مکه گفت: سوابق و شواهدی مانند فاجعه منا بیانگر آن است که سعودی‌ها حرمتی برای خانه خدا قائل نیستند و بعید نیست جنایتکاران سعودی در مکه و مدینه حادثه‌ای را سازماندهی کنند و به گردن یمنی‌ها بیندازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در روزهای اخیر مقامات عربستانی و اماراتی ادعای حمله موشکی یمنی‌ها به مکه را کردند. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعا آن را مضحک خواند و گفت: توصیه ما به مقامات امارات و عربستان آن است اماکن متبرک و مقدس اسلامی را دستاویز اغراض حقیر سیاسی نکرده و برای جبران ناکامی‌ها و شکست‌های خود به اینگونه جوسازی‌های منافقانه، تفرقه‌افکنانه و خطرناک متوسل نشوند. دينداری و انس و علاقه مردم يمن به اماكن مقدسه اسلامی از وهابيون و سلاطيني كه براي حفظ تاج و تخت خود بجای تكيه به امت اسلامی به آمريكا و رژیم صهیونیستی متكی هستند، بيشتر است و حرمت حرمين شرفين را بيش از متجاوزان و قاتلان كودكان نگه می‌دارند.

به نظر می‌رسد نمی‌توان ساده‌انگارانه با چنین ادعای خطرناکی برخورد کرد و قطعا هدف عربستان از بیان این ادعا ایجاد فضای ستیز مذهبی و به حاشیه بردن جنایات اخیرش در کشتن زنان و کودکان بی‌گناه یمنی است تا از این طریق از فشارهای وارده بر خود به ویژه پس از بمباران یک مراسم سوگواری در صنعا بکاهد و خود را در مقام مظلوم قرار داده و انصارالله را گروهی ضداسلامی که حرمتی برای خانه خدا قائل نیست به افکار عمومی معرفی نماید.

ادعای حمله یمن به مکه جنگ روانی سعودی‌هاست

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهداف عربستان از بیان چنین ادعایی گفت: یمن پایگاه‌های نظامی و مراکز مهم اقتصادی و امنیتی عربستان را مورد هدف قرار داده و نشان داده است که توانایی بالایی در انجام چنین کاری را دارد. اما حریم امن الهی برای یمنی‌ها کاملا محترم است و قطعا هیچ حمله موشکی به مکه و مدینه از سوی یمنی‌ها صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: عربستان برای رسیدن به اهداف خود و خروج از باتلاق یمن به دروغگویی روی آورده است و ادعای شلیک موشک از یمن به مکه دروغ محض و در راستای جنگ روانی سعودی‌هاست.

احتمال ایجاد یک فاجعه توسط آل‌سعود در مکه و مدینه

قدیری ابیانه اظهار کرد: البته بعید نیست جنایتکاران سعودی که فاجعه منا را آفریدند در مکه و مدینه حادثه‌ای را سازماندهی کنند و به گردن یمنی‌ها بیندازند، اما وضعیت عربستان آنقدر بغرنج شده که متوسل شدن به چنین ترفندهایی نمی‌تواند آنها را از این شرایط نجات دهد.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک

قدیری ابیانه درباره اینکه این ادعا تا چه حد بیانگر نزدیک شدن عربستان به شکست در یمن است، گفت: آل‌سعود تصور می‌کرد ظرف چند روز می‌تواند بر یمنی‌ها پیروز شود و دولت مدنظر خود را در این کشور مستقر کند اما برخلاف تصور آن‌ها مقاومت یمنی‌ها ادامه یافت و در ادامه یمنی‌ها وارد فاز تهاجمی شده و از لاک دفاعی بیرون آمدند به نحوی که حتی وارد مرزهای عربستان شدند و مناطق حساس نظامی عربستان را مورد حمله موشکی قرار دادند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: البته شکست عربستان در یمن غیر قابل پیش‌بینی نبود. امروز عربستان در همه صحنه‌های منطقه شکست‌های پی در پی را تجربه کرده است.

سعودی‌ها نشان داده‌اند که حرمتی برای خانه خدا قائل نیستند


وی یادآور شد: در عراق، سوریه، لبنان و ... عربستان در حال شکست است و امروز شاهد هستیم که عراق در حال شکست داعش و حامیان آنهاست و با آزادسازی موصل این مسئله تحقق می‌یابد و از طرفی در سوریه نیز عربستان در حال مشاهده آخرین نفس‌های گروه‌های تروریستی است و همه اینها نشانگر آن است که حکام جدید عربستان، در حال رساندن آل سعود به نزدیکی سقوط و انحطاط هستند.

قدیری ابیانه در پایان ابراز کرد: در این میان ادعای حمله یمنی‌ها به مکه و ابراز نگرانی عربستانی‌ها از این مسئله بسیار مضحک است زیرا آل‌سعود با فجایعی که در موسم حج به ویژه در منای سال گذشته به بار آوردند نشان دادند که هیچ ارزشی برای حرمت خانه خدا و زائران آن قائل نیستند.
captcha