تسخیر لانه جاسوسی نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور است
کد خبر: 3543163
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

تسخیر لانه جاسوسی نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی و ضد استکباری ملت ایران در دوران معاصر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، سمیه محمودی، نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز پنجشنبه13 آبان‌ماه، در مراسم راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان که با حضور دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان در میدان شهید مطهری شهرضا، برگزار شد، با تأکید بر ضرورت افزایش بصیرت و آگاهی نسل جوان کشور در برابر دسیسه‌ها و تهدیدات سیاسی و فرهنگی دشمن، اظهار کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا همواره به دنبال اعمال نظرات و اجرای اهداف و برنامه‌های خود در منطقه و جهان بوده است، اما ملت بزرگ ایران مانع تحقق برنامه‌های آن در کشور شدند.
وی، برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات فرهنگی و افزایش توان اجتماعی برای مقابله با جنگ نرم دشمن را یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور در  مبارزه با استکبار جهانی برشمرد و افزود: استکبار اهداف خود را در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی دنبال می‌کند و متأسفانه شاهد پیشرفت‌هایی از سوی استکبار در این بخش هستیم.
عضو فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، مهمترین وظیفه دانش آموزان و دانشجویان را کسب علم و دانش و افزایش سطح معلومات و آگاهی‌ها دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان کشور همواره پیوستگی قابل توجهی با رهبری انقلاب داشته‌اند و باید تلاش کنند تا این پیوند هر روز مستحکم‌تر شود، زیرا همین عامل سبب غلبه بر دسیسه‌های دشمن بوده است.
محمودی تهذیب نفس، رعایت اصول اخلاق اسلامی و تقید به احکام شرعی را نیز از جمله دیگر ارکان مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: هر اندازه پیوند و پیوستگی ما با احکام اسلامی و دستورات دینی بیشتر باشد به همان میزان غلبه بر دسیسه‌های دشمن آسان‌تر خواهد بود.
وی با تأکید بر ضرورت افزایش بصیرت دانشجویان و دانش آموزان در شناخت اهداف و ارزش‌های انقلابی، بیان کرد: دشمن شناسی و شناخت جریانات ضد انقلابی و برنامه‌های آن، زمینه مناسبی برای گسترش مبارزات ضد استکباری و دفاع از حقوق و آرمان‌های انقلابی را فراهم می‌کند.
دبیر مجمع نمایندگان استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود،13 آبان را یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر کشور دانست و ادامه داد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به دلیل اعتراض به تصویب لایحه کاپیتلاسیون، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به وسیله دانشجویان پیرو خط امام(ره) و کشتار بی رحمانه دانشجویان و دانش آموزان انقلابی به دست عوامل رژیم شاه در دانشگاه تهران از جمله این رویدادها است، سه رویدادی  که ملت ایران در آنها با ایمان استوار خود در برابر استکبار و عوامل آن ایستادگی کرده و به پیروزی رسیدند.
محمودی، در ادامه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی و ضد استکباری ملت ایران در دوران معاصر برشمرد و افزود: این واقع به اندازه‌ای مهم بود که امام خمینی (ره) از آن به عنوان انقلاب دوم ملت ایران یاد کردند؛ تصویب این لایحه که به معنی لغو امکان قضاوت کنسولی کشور میزبان درباره جنایات کشور دارای حق می‌باشد، نشانه نفوذ تفکر غربزده و گرایش به آمریکا و اعمال سیاست‌های ضد بشری استکبار در کشور، بود.
وی، همچنین با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان سال 1358، خرابکاری و مداخله در جریان اداره امور کشور، تقویت عناصر ضد انقلاب و ایجاد ناامنی در داخل کشور را از جمله اقدامات غیر قانونی اعضاء سفارت آمریکا در خاک کشورمان دانست و گفت: این افراد با ارتباط با شبکه‌های کودتا و مقدمه چینی برای براندازی انقلاب مردمی و حمایت از گروهک‌های ضد انقلاب در غرب کشور، برای ایجاد ناامنی و اغتشاش در خاک ایران، تلاش می‌کردند.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی کشتار دانشجویان و دانش آموزان 13 آبان سال 57 را از جمله نقاط سیاه کارنامه رژیم پهلوی در برخورد با جریان انقلابی ملت ایران دانست و تصریح کرد: این واقعه نشانه بیداری و هوشیاری ملت ایران به ویژه قشر تحصیلکرده در برابر تحولات اجتماعی و مناسبات سیاسی بود.
captcha