ثبت‌نام 219 نفر از شهرضا در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن
کد خبر: 3544511
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

ثبت‌نام 219 نفر از شهرضا در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا از ثبت‌نام 219 نفر در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد.

محمدعلی جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت که پنج شنبه 20 آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: در مجموع 219 نفر از شهرستان شهرضا برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: از این تعداد، 207 نفر از بانوان و 12 نفر از آقایان؛ 203 نفر بالای 12 سال و 16 نفر زیر 12 سال هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: امسال تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال گذشته، تغییری نکرده و افزایش نداشته است. از آن‌جا که طی سال‌های گذشته افراد زیادی از آموزش و پرورش در این آزمون شرکت می‌کردند، تصور بر این بود که شرکت در آزمون، آموزش ضمن خدمت محسوب می‌شود که در واقع این‌گونه نیست. بنابراین یکی از دلایل افزایش نیافتن آمار ثبت‌نام می‌تواند همین مسأله باشد.
وی ادامه داد: امسال تبلیغات بیشتری به منظور تشویق افراد به شرکت در آزمون انجام داده و با تمام دستگاه‌ها ارتباط برقرار کردیم، شاید در برخی از دستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیقی صورت نگرفته باشد.
جعفری با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان در رشته‌های مختلف آزمون، گفت: در رشته تدبر در جزء 30 قرآن کریم، 30 نفر؛ مفاهیم سطح مقدماتی، 1 نفر؛ مفاهیم سوره صف، 39 نفر؛ مفاهیم نهج‌البلاغه، 5 نفر؛ حفظ جزء اول، 8 نفر؛ حفظ جزء 30، 12 نفر؛ حفظ پنج جزء اول، 15 نفر؛ حفظ سه جزء اول، 45 نفر؛ حفظ 10 جزء اول، 23 نفر؛ حفظ 15 جزء، 22 نفر؛ حفظ 20 جزء، 21 نفر و حفظ کل، 10 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، به آمار ثبت‌نام موسسات قرآنی اشاره و بیان کرد: از موسسه آوای کوثر 18 نفر، جامعه‌القرآن شهرضا 1 نفر، جامعه‌القرآن روستای سولار 30 نفر و مهد قرآن 145 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد 9 نفر نیز از داوطلبین آزاد هستند.
بر اساس این گزارش، پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، پنج شنبه 20 آبان همزمان با سایر نقاط کشور در دانشکده فنی حرفه‌ای خوارزمی شهرضا برگزار می‌شود.
captcha