همایش « ادواردو انیلی؛ ثروت و اعتقاد» در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد
کد خبر: 3547250
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴

همایش « ادواردو انیلی؛ ثروت و اعتقاد» در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش « ادواردو انیلی؛ ثروت و اعتقاد» صبح امروز، 29 آبان‌ماه با سخنرانی محمد حسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با حضور تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، همایش « ادواردو انیلی؛ ثروت و اعتقاد» صبح امروز، 29 آبان‌ماه با سخنرانی محمد حسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام و عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با حضور تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد.
قدیری ابیانه در این همایش بیان کرد: ادواردو انیلی نتیجه ازدواج یک شاهزاده یهودی با رییس شرکت فیات و دارنده کارخانجات بهترین برند لباس ایتالیاست که از میان ثروت و اعتقاد، اعتقاد را انتخاب کرد.
وی اظهار کرد: ادواردو در سن 20 سالگی مسلمان شد و نامش را به « مهدی» تغییر داد. اسلام آوردن او تا حدی برای دنیای غرب خطرناک بود که او را به شهادت رسانده و علت مرگش را خودکشی اعلام کردند.
عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: مهدی انیلی پشت پرده‌ها را می‌دانست و به‌خوبی از توطئه‌های صاحبان صنایع در غرب برای فریب افکار عمومی آگاه بود، لذا مسلمان شدن او، یک تهدید بزرگ بود.
وی با اشاره به نحوه آشنایی‌اش با انیلی، بیان کرد: وقتی به‌عنوان خبرنگار در جمع فعالان رسانه امریکا و عراق، صحبت خود را با عنوان « به‌نام خداوندی که قوی‌تر از ناوهای امریکاست» آغاز کردم، انیلی از این جمله خوشش آمد و این آغاز آشنایی ما بود.
قدیری ابیانه ادامه داد: این آشنایی منجر به شیعه شدن انیلی، سفر او به ایران، دیدار با رهبر کبیر انقلاب و حضور در نماز جمعه تهران شد.
محمد حسن قدیری ابیانه در سال‌های خدمت در سفارتخانه ایتالیا با سخنرانی‌های روشنگرانه در مورد اسلام 300 نفر را مسلمان کرده و همچنین پسر سلطان شراب ایتالیا نیز که از دوستان ادواردو بود به این طریق، مشرف به دین مبین اسلام شد.
captcha