خودنمایی ریشه در عدم اعتماد به نفس دارد
کد خبر: 3547355
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
قدیری ابیانه:

خودنمایی ریشه در عدم اعتماد به نفس دارد

گروه اجتماعی: مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: بی‌حجابی ریشه در احساس کمبود و عدم اعتماد به نفس دارد، چون زنی که اعتماد به نفس دارد احتیاجی به خودنمایی و عرضه فیزیکی خود در اجتماع ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان وبلوچستان، محمد حسن قدیری ابیانه، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام شب گذشته در همایش حجاب و حقوق زن که در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد، گفت: برخلاف فمینیسم که زن و مرد را در تضاد کامل می‌بیند، ما در اسلام صحبت از مکمل بودن می‌کنیم، صحبت از تفاوت‌های بین زن و مرد می‌کنیم، نه تضادها و حقوق زن و مرد هم برمی‌گردد به این تفاوت‌ها.
وی بیان کرد: در غرب که ادعای دفاع از حقوق زنان می‌کند، همه ارزش‌های زن را در زیبایی خلاصه می‌کند. هرچه زن زیباتر باشد، محترم تر است و از او می‌خواهد زیبایی خود را رایگان عرضه کند.
قدیری ابیانه با بیان اینکه حجاب برای حفظ کرامت زن و سلامت جامعه ضرورت دارد، افزود: هرچه پوشش زن کاملتر باشد، امکان پیشرفت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و صنعتی در کشور بیشتر می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر غرب پیشرفت کرده است قطعا این پیشرفت به دلیل بی حجابی نبوده است و فقط بخاطر تلاش در ساعت کاری و درس خواندن، پشتکار و ساعت مطالعه بیشتر بوده است.
عضو شورای بین الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندشه اسلامی ادامه داد: بی‌حجابی ریشه در احساس کمبود و عدم اعتماد به نفس دارد، چون زنی که اعتماد به نفس دارد احتیاجی به خودنمایی و عرضه  فیزیکی خود در اجتماع ندارد. 
قدیری ابیانه در پایان افزود: حجاب، احترام به مقام زن است؛ حجاب یعنی شأن تو بالاتر از آن است که با نگاه شهوت‌آلود به تو نگاه شود. حجاب یعنی ارزش‌های انسانی تو بیشتر است و نباید به تو بی‌حرمتی شود.
captcha