ثبت 14700موقوفه در استان اصفهان
کد خبر: 3552163
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

ثبت 14700موقوفه در استان اصفهان

گروه اجتماعی: مدیر کل وقف وامور خیریه استان اصفهان گفت: در استان اصفهان 14700موقوفه در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده که از این تعداد موقوفه 44 هزار آن رقبه و 23 هزار رقبه یا درآمدزا یا قابل درآمدزایی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از شهرضا، حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شب گذشته چهارشنبه 17 آذرماه در مراسم اختتامیه سومین فراخوان شعروقف استان که درمجموعه فرهنگی تالارفجر شهرضا برگزارشد، اظهارکرد: دراستان اصفهان5335مسجد و950حسینیه وجود دارد که در زمره اوقاف انتفاعی است که نشان از ارادت مردم به خانه خدا واهمیت آن نسبت به ایجادسنگرعبادی است.
وی گفت: در جامعه امروز ما وقف هنوز کمرنگ نشده و در زمان حاضر اوقاف از سایر نهادهایی که قبلا با آنها بوده جداگردیده که این اقدام درراستای رسیدگی به اموروقف بوده است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان اظهارکرد: در شهرستان شهرضا 741 موقوفه به ثبت رسیده که از این تعداد موقوفه2469رقبه است که نشان از ارادت واعتقاد مردم به سنت وقف می باشد.
حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: 17 بقعه متبرکه در این شهرستان وجود دارد که 13 عدد درشهرضا و4 عدد در دهاقان است که نشانی از وجود 17ستاره درخشان آسمان اهل بیت در این شهرستان‌ها است.
وی گفت: امروزه وقف برای پژوهش و تحقیق از نیازهای جامعه بوده و لازم است موقوفاتی جهت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت ونیازمند مصرف شود.
captcha