بازدید سفیر ایران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو
کد خبر: 3591820
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

بازدید سفیر ایران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب سارایوو

سفیر کشورمان با حضور در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو از نزدیک با ناشران ایرانی و بوسنیایی حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی سفارت ایران در سارایوو با تشریح اقدامات انجام‌شده در برگزاری این نمایشگاه گفت: با بهره گیری از تجربیات گذشته امسال حضور نهادهای فرهنگی ایرانی چشم گیرتر و کتاب های متعددی به زبان بوسنیایی با موضوعات قرآنی و معارف اسلامی، ایران شناسی و اماکن تاریخی، گردشگری، متون ادب فارسی و ادبیات کودکان، صنایع دستی و بروشورهای فرهنگی به علاقه مندان عرضه شده است.  
وی با اشاره به استقبال مخاطبان بوسنیایی از غرفه رایزنی فرهنگی کشورمان گفت: توزیع کتاب و جزوات منتشر شده در خصوص معرفی چهره فرهنگی ایران و نمایش تصویری آثار فرهنگی و ابنیه های تاریخی کشورمان به همراه هنرمندی خطاط کشورمان استاد محسن شفیعی ها با استقبال قابل توجه مخاطبان بوسنیایی روبرو بوده است.
در این بازدید سفیر جمهوری اسلامی ایران با حضور در غرفه موسسه علمی پژوهشی ابن سینا با آثار جدید تالیفی و ترجمه شده این موسسه نیز از نزدیک آشنا شد. دکتر روح الله قادری مدیر این موسسه گفت: موسسه علمی پژوهشی ابن سینا تاکنون ۴۵ جلد کتاب را به صورت مستقل و ۵۰ جلد کتاب نیز به صورت مشارکتی با سایر مراکز علمی و دانشگاهی منطقه بالکان تالیف، ترجمه و منتشر کرده است.
وی با اشاره به تولید دو اثر فاخر توسط موسسه ابن سینا گفت: از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آثار مؤسسه می‌توان به ترجمه و چاپ دیوان حافظ و تألیف فرهنگ فارسی بوسنیایی اشاره کرد که هر دوی آن‌ها حائز جایزه کتاب سال ایران شده و در نمایشگاه های بین المللی نیز با استقبال مخاطبان روبر هستند.
سفیر کشورمان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته رایزنی فرهنگی و موسسات ایرانی فعال در نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به فعالیت های فرهنگی گفت: استفاده از ظرفیت های نمایشگاهی با توجه به تاریخچه درخشان ایران در حوزه فرهنگ و ادب و دانش می تواند زمینه ساز توسعه روابط فرهنگی و گسترش همکاری های دو جانبه شود.
حیدری در ادامه از غرفه وزارت فرهنگ ترکیه، انتشارات موزه ملی سارایوو، انتشارات شاهین پاشیچ، بنیاد ملاصدرا، نشر میراث معنوی و انتشارات کتاب خوب بازدید و با مدیران غرفه ها گفتگو نمود.  
در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو  نزدیک به 200  ناشر از کشورهای ایران، انگلیس، آلمان، فرانسه، آمریکا، کرواسی، صربستان و مونته‌نگرو، عربستان، اسلوونی، بوسنی و ترکیه از تاریخ 19 تا 24 آوریل در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوسنی و هرزگوین آخرین دستاوردهای علمی، ادبی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی خود را در معرض دید علاقه‌ مندان قرار می دهند و رونمایی از آثار جدید نویسندگان خارجی و داخلی، اهدای جوایز به ناشران و نویسندگان برتر، برگزاری کنفرانس های تخصصی در خصوص ادبیات و فروش کتاب از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب سارایوو است.   

captcha