مردم در ایران حکومت می‌کنند/ دشمن نمی‌خواهد مساجد پر رونق باشد
کد خبر: 3697252
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳

مردم در ایران حکومت می‌کنند/ دشمن نمی‌خواهد مساجد پر رونق باشد

گروه فرهنگی- نماینده ولیفقیه در استان اصفهان گفت: اکنون دشمنان مدام می‌گویند اسلام و حکومت اسلامی کارآمدی نداشته و ندارد، اما باید به آن‌ها گفت اگر حکومت اسلامی کارآمدی ندارد، پس چرا از آن می‌ترسید؟ دلیل کارآمدی حکومت اسلامی ماندگاری و رشد آن در همه زمینه‌ها آن هم به رغم وجود تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف است.

به گزارش ایکنا از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام‌جمعه اصفهان امروز دوشنبه 14اسفندماه در همایش بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان، اظهار کرد: محتوای دینی را می‌توان با ابزار هنر، بهتر در دل و جان مردم قرار داد.
وی افزود: ربع قرن است که کانون‌های فرهنگی مساجد در کشور تاسیس شده و در این مدت کارهای بسیار خوبی انجام شده است. در استان اصفهان نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده، به طوری که اکنون 1700 کانون در مساجد استان وجود دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان بیان کرد: خروجی و ماحصل کانون‌های فرهنگی مساجد باید رونق بخشی به مساجد و عمران آن‌ها شود.
وی با اشاره به آیه «إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ»، بیان کرد: تعمیر مساجد، یک تعبیر آن ساختن مسجد است و در روایات داریم اگر کسی یک مسجد بسازد، خداوند در بهشت یک خانه به او می‌دهد. اما یکی از معانی تعمیرات و عمران و آبادانی مسجد، جذب مردم به مسجد است.

دشمن نمی‌خواهد مساجد پر رونق باشد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بیان کرد: دشمن نمی‌خواهد مساجد ما پابرجا و پر رونق باشد، به همین دلیل به همه و از جمله طلاب و روحانیون توصیه می‌کنیم که به مساجد بروند و در آن حضور فعال داشته باشند، زیرا نرفتن روحانی به مساجد، بسیار خطرناک است. رفتار و نصیحت‌های ما نیز باید به گونه‌ای باشد که مساجد مملو از جمعیت شوند، اما متاسفانه در این زمینه، حتی روحانیون نیز کم کاری کرده‌اند.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: اگر روحانی و طلبه‎ای به رفتن در مساجد اعتقادی نداشته باشد، حیف عمامه‌ا‌ی که بر سر دارد، زیرا جذب افراد مختلف به مساجد، یکی از وظایف و کارهای مهم روحانیت است.
وی تصریح کرد: اکنون دنیا و دشمنان علیه روحانیت، رهبری، دین و اسلام موضوع می‌گیرند تا بتواند مردم را از آن‌ها جدا کند. این روش را از گذشته در پیش گرفته‌اند و البته بعضا توانسته‌اند با همین روش، خیلی از انسان‌ها را از رهبران دینی جدا کنند. قرآن هم در قصص خود، روش کفار را اینگونه بیان کرده است که کفار برای ضربه زدن به دین و پیامبران، اهانت و تهمت‌های مختلفی را به پیامبران از جمله حضرت محمد(ص) منتسب کردند.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: اکنون دشمنان مدام می‌گویند اسلام و حکومت اسلامی کارآیی و کارآمدی نداشته و ندارد، اما باید به آن‌ها گفت اگر کارآمدی ندارد، پس چرا از آن می‌ترسید؟ دلیل کارآمدی حکومت اسلامی ماندگاری و رشد آن در همه زمینه‌ها آن هم به رغم وجود تحریم‌ها و توطئه‌های مختلف از سوی دشمنان است.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دشمن به دنیال ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت است، بیان کرد: دشمنان مدام می‌گویند در ایران آخوندها حکومت می‌کنند و حکومت اسلامی کارآی نداشته است، در حالی که در ایران، مردم هستند که حکومت می‌کنند.
وی تصریح کرد: روحانیون، برادران و خواهران بسیجی باید برای اسلام همانند کبوتر طوقی اسلام باشند، یعنی با هر ترفندی که شده بچه‌ها و جوانان را جذب مساجد کنند، زیرا نرفتن به مسجد ما را به زمین می‌زند.

انتهای پیام

captcha