روز طبیعت، روز لذت بردن از زیبایی‌های آن است
کد خبر: 3700840
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

روز طبیعت، روز لذت بردن از زیبایی‌های آن است

گروه اجتماعی _ استاد دانشگاه قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه عدد ۱۳ نحس نیست، گفت: روز طبیعت، روزی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و روز صفا و صمیمیت است.

حسن حکمیون، استاد دانشگاه قرآن و عترت دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با نظر اسلام در مورد آیین‌های ایرانی از جمله روز طبیعت، اظهار کرد: نوروز یعنی آغاز سال جدید که با زندگی دوباره گیاهان همراه است. به تعبیر قرآن درختان می‌میرند و پس از آن به امر خداوند مجددا زنده می‌شوند و زنده شدن دوباره آنها، آغاز دوباره طبیعت می باشد. در اسلام این مسئله به عنوان نکته‌ای مثبت در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: مردم نیز در روز طبیعت با حضور در میان درختان و گیاهان از مزایای آنها استفاده می‌کنند. پس اصل این قضیه خوب است و اسلام نیز مخالفتی با آن ندارد، البته در  استفاده از طبیعت باید به پاکیزگی و سالم نگه داشتن مناظر طبیعی توجه کنیم و همچنین مسائل شرعی مانند رعایت محرم و نامحرم را مد نظر قرار دهیم؛ پس خوش گذراندن و استفاده از طبیعت در چارچوب قوانین خداوند منعی ندارد.
حکمیون افزود: بعضی تصور می‌کنند عدد 13 عدد نحس و بدیمنی است، اما اینطور نیست؛ افراد خودشان با بی‌احتیاطی موجب اتفاقات بدی شده و این اتفاقات را به پای این روز می‌گذارند. روز طبیعت روزی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و روز صفا و صمیمیت است.
این استاد دانشگاه قرآن و عترت دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: خداوند در تعبیر بهشت همواره از درختان و مناظر طبیعی زیبای آن یاد می‌کند، پس زنده شدن طبیعت در بهار می‌تواند، انعکاسی از بهشت برای ما باشد.
انتهای پیام 

captcha