فضیلت حفظ قرآن و جایگاه حافظان/ خواص سوره «یس»
کد خبر: 3701901
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
در نخستین جلسه قرآن محبان عترت(ع) مطرح شد:

فضیلت حفظ قرآن و جایگاه حافظان/ خواص سوره «یس»

گروه فعالیت‌های قرآنی- محمدجواد پناهی در نخستین جلسه قرآن محبان عترت(ع) مشهد در سال 97، با اشاره به فضیلت حفظ قرآن و جایگاه حافظان کلام وحی براساس حدیث نبوی، گفت: هنگامی که حافظ قرآن داخل بهشت می‌شود به او می‌گویند: بخوان و بالا برو و برای هر آیه که می‌خواند یک درجه بالا می‌رود، این ترقی تا عدد 6 هزار و 236 ادامه دارد، زیرا درجات بهشت به اندازه تعداد آیات قرآن است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اولین جلسه قرآن محبان عترت(ع) مشهد در سال 97،  زیر نظر محمدجواد پناهی، قاری و داور بین‌المللی قرآن، شب گذشته، شنبه چهارم فروردین در حسینیه حضرت زینب(س) مشهد برگزار شد.

فضیلت حفظ قرآن و جایگاه حافظان

جلسه قرآن محبان عترت

با توجه به حضور حافظان قرآن در جلسه و با رسیدن به سوره مبارکه «یس»، استاد پناهی در مورد فضیلت حفظ قرآن، بالأخص حفظ سوره مبارکه یس و با استناد به حدیث نبوی، عنوان کرد: هنگامی که حافظ قرآن داخل بهشت می شود به او می گویند: بخوان و بالا برو و حافظ قرآن برای هر آیه که می خواند یک درجه بالا می رود این ترقی تا عدد 6 هزار و 236 ادامه دارد چرا که تعداد درجات بهشت به اندازه تعداد آیات قرآن است.

خواص سوره مبارکه «یس»

این استاد قرآن کریم همچنین با معرفی کتاب «زادالمعاد» علامه مجلسی، اظهار کرد: در این اثر گرانسنگ علامه مجلسی برای هر آیه از سوره مبارکه «یس» خاصیتی ذکر شده است که شایسته است مومن قبل از خواب این سوره را بخواند و اگر قادر به خواندن آن نبود سه مرتبه سوره اخلاص را قرائت کند.

جلسه قرآن محبان عترت

این جلسه نورانی که با حضور رضا عابدین‌زاده، حافظ بین‌المللی قرآن برگزار شد چند تن از حافظان قرآن به ارائه محفوظات خود پرداختند که پس از اجرای تلاوت سعید قره‌داشی، حافظ کل قرآن، محمدجواد پناهی در تحسین و تمجید وی گفت: این حافظ جوان از مفاخر استان و کشور است، همچنین از حافظان موفقی محسوب می شود که در زمینه تدریس و حافظ پروری بسیار تلاش کرده است و برای وی آرزوی موفقیت دارم و ان شاءالله قله های رفیع معنویت را بپیماید.

همچنین استاد پناهی به یکی از حافظان نوجوان وعده داد اگر حفظ 30 جزء را تکمیل کند و در جلسه تحویل دهد، هدیه بسیار ارزنده ای به وی اهداء خواهد شد.

احترام به استاد و داوران قرآن

احترام به استاد و مودب بودن به آداب قرآنی از دیگر مواردی بود که استاد پناهی به آن پرداخت و اعتراض به رأی داوران در مسابقات قرآن را به منزله بی‌احترامی به آنان تلقی کرد و گفت: متاسفانه در مسابقات قرآن اکثر متسابقان ناراضی و معترض هستند که من همواره به شاگردان خود متذکر شده ام که به هیچ وجه به داور اعتراض نکنید.

خاطره‌ای از مسابقات قرآن شکوفه‌ها

جلسه قرآن محبان عترت
وی در ادامه به خاطره‌ای از داوری مسابقات شکوفه ها در مرحله استانی با حضور مرحوم کاظم حسن‌زاده اشاره کرد و افزود: مرحوم حسن‌زاده داور بخش صوت این مسابقات بود که یک نوجوان بعد از دریافت کارنامه به نشانه اعتراض به نمره خود و با صغر سنی که داشت به مرحوم حسن‌زاده توهین کرد که «آیا تو می فهمی؟!»، استاد حسن زاده به من نگاه کرد و گفت: «من چی بگم!!».

شهید حاجی‌حسنی و مرحوم عباسی، نماد اخلاق

پناهی همچنین یادی از مرحوم حمیدرضا عباسی و شهید محسن حاجی‌حسنی کارگر کرد و آنان را به‌عنوان نماد اخلاق ذکر کرد که در برابر اساتید خود نهایت ادب را ملحوظ داشتند و گفت: من همواره پیش از آنکه از تلاوت آنان یاد کنم از اخلاق و ادب قرآنی شان یاد می کنم چرا که باید دانست همه چیز خواندن قرآن نیست، بلکه این جلسات قرآن باید برای پرورش اخلاق قرآنی ما باشد.

جلسه قرآن محبان عترت

تجلیل از مادران و همسران قرآن‌آموزان

گفتنی است، این جلسه مطابق سنوات گذشته، جلسه اول هر سال، با حضور بانوان و با رویکرد تجلیل و تقدیر از آنان به پاس صبر و بردباریشان به‌خاطر حضور همسر و فرزندانشان در جلسات طی سال برگزار شد، به قید قرعه به 8 نفر از بانوان با هدایای ارزنده‌ای تقدیر به عمل آمد و نیز به تعدادی از نوجوانان حاضر در مجلس هدایای نقدی اعطاء شد. 

جلسه قرآن محبان عترت

یادآور می شود، این مراسم باشکوه قرآنی که با حضور حسین شریفیان برگزار شد، محمد قربانی، حامد گرامی، هاشم مهربان، مصطفی خاکساری و علیرضا سلطانی اقدم از تبریز از جمله قاریانی بودند که به تلاوت قرآن پرداختند و جلسه هفته آینده در تاریخ 11 فروردین ماه از ساعت 18 واقع در دانش آموز 18 برگزار خواهد شد.
ابراهیم الهی

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۱/۰۵ - ۱۵:۳۶
0
0
خدا حفظتون کنه استاد پناهی عزیز
captcha