آموزش لذت‌بخش بهترین راه انتقال مفاهیم است
کد خبر: 3721239
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹

آموزش لذت‌بخش بهترین راه انتقال مفاهیم است

گروه فرهنگی - معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بهترین راه انتقال یک مفهوم در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی، آموزش لذت‌بخش است.

آموزش لذت‌بخش بهترین راه انتقال مفاهیم است

به گزارش ایکنا به نقل از  سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان،  محمد عیدی در حاشیه سلسله نشست‌های چهل چراغ که در ایام ماه مبارک رمضان و در مورد شیوه‌های تربیتی برگزار می‌شود، با تشکر از دست‌اندرکاران این برنامه اظهار کرد: بارها شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که بهترین راه انتقال یک مفهوم، آموزش لذت‌بخش است که دست‌اندرکاران برگزاری نشست‌های چهل چراغ روی این موضوع تأکید فراوان داشتند.
وی افزود: فضای کنش متعامل با مخاطب دومین موضوعی است که در این نشست نظر من را جلب کرد و مخاطبان تنها شنونده صرف نبودند و این روش‌های جدید برای انتقال معنا می‌تواند میزان اثربخشی برنامه‌ها را بیشتر کند. حضور مخاطب به عنوان یک عنصر کنشگر در محتوای برنامه چهل چراغ موجب جذب مخاطب شده است که جای تحسین دارد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد استقبال مردم از سلسله نشست‌های چهل چراغ گفت: طبیعی است که وقتی محتوای یک برنامه با درایت طراحی و در فرآیند آن به مخاطب احترام گذاشته و از میدان تجربه او برای انتقال معنا استفاده شود، با این حجم از استقبال مخاطبان روبه‌رو می‌شود.
عیدی با بیان اینکه شهرداری اصفهان از سال‌ها پیش در حوزه مسائل اجتماعی گام برداشته و فرهنگسراهای خود را به این سمت سوق داده است، ادامه داد: موضوعات اجتماعی آمیخته با مسائل فرهنگی بوده است، لذا زمانی که شهر فرهنگی با سه شاخص زیست‌پذیری، انسان‌محوری و معناگرایی تعریف می‌شود، شهرداری باید به این موضوعات بپردازد تا به سمت داشتن شهر فرهنگی حرکت کند.
وی با بیان اینکه در این مورد اصرار داریم راه گذشتگان را ادامه دهیم، تصریح کرد: باید مسائل اجتماعی را در میان مردم به مسأله اجتماعی و موضوعی قابل نگرش برای شهروندان تبدیل کنیم، این موضوع به ما کمک می‌کند تا شهری سرآمد داشته باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: با تخصص و دغدغه‌ای که از مدیر مرکز تخصصی خانواده، کارشناسان معاونت اجتماعی شهرداری و همکارانشان سراغ دارم و دریافتی که آنها از مسائل اجتماعی شهر دارند، امیدوارم چنین برنامه‌هایی به صورت مویرگی در شهر اصفهان گسترش پیدا کند و این نشست‌ها با توجه به اولویت‌های اجتماعی هر منطقه، به صورت هفتگی برگزار شود.
انتهای پیام

captcha