مشهد، مقصد دخترانه‌ترین اردوی تابستانه
کد خبر: 3728357
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

مشهد، مقصد دخترانه‌ترین اردوی تابستانه

گروه فرهنگی - مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان از برگزاری اردوی مشهد مقدس ویژه دختران نخبه 15 تا 22 ساله با عنوان «سرمشق آزادگی» خبر داد.

مشهد، مقصد دخترانه‌ترین اردوی تابستانه

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، سعید صرامی در مورد برگزاری برنامه «دخترانه‌ترین اردوی تابستان» اظهار کرد: این اردوی 7 روزه از 17 تیرماه و ویژه دختران 15 تا 22 ساله و به مقصد مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اعزام 8 دستگاه اتوبوس به سمت مشهد مقدس افزود: حسینیه سیدالشهدا در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع)، برای اسکان در نظر گرفته شده است و این اردو به جز جنبه زیارتی و سیاحتی، جنبه آموزشی نیز دارد.
مدیر فرهنگسرای پایداری در پاسخ به اینکه چه کسانی می‌توانند در این اردو شرکت کنند، گفت: این ویژه‌برنامه ابتدا به اعضای کانون فصل رویش فرهنگسرای پایداری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، کانون بچه‌های بالا و خادم‌الشهدای گلستان شهدا اختصاص داشت. این افراد، نخبگانی هستند که در 4 سال گذشته و از دوران دانش‌آموزی با فرهنگسرای پایداری در ارتباط هستند. همچنین به دلیل فعالیت فرهنگسرای پایداری در گلستان شهدا، از دختران خانواده شهدا نیز ثبت‌نام به عمل آمده است.
وی ادامه داد: محمد یزدخواستی از مداحان سرشناس اصفهان و حجت‌الاسلام بهشتی کارشناس ارشد حوزه علمیه قم در زمینه نوجوانان و جوانان در این اردو برای نوجوانان شرکت‌کننده صحبت خواهند کرد.
صرامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این اردو اظهار کرد: در این اردو 7 برنامه با عنوان آشنایی با سیره شهدا به مدت 5 روز در صحن‌های حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می‌شود. همچنین چند نفر از بهترین شرکت‌کنندگان در برنامه آشنایی با سیره شهدا انتخاب شده و با هماهنگی آستان قدس رضوی در برنامه خادم‌الرضا حضور پیدا می‌کنند و یک روز خادم افتخاری امام رضا (ع) می‌شوند.
وی در مورد برنامه‌های فرهنگسرای پایداری برای پسران نوجوان افزود: برنامه‌ای با عنوان "گردان‌های عمار" ویژه پسران نوجوان در هفته دفاع مقدس در نظر داریم و با تشکیل 3 گردان، کلاس‌های آموزشی و آشنایی با سیره شهدا برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. برنامه‌های ویژه دختران نیز در قالب کانون فصل رویش، بچه‌های بالا و خادم‌الشهدای گلستان شهدا برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگسرای پایداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهدا که در میان آنها دانش‌آموز، نوجوان و جوان دیده می‌شود، می‌توانند چراغ راه نوجوانان و جوانان ما باشند که این موضوع، هدف و سرلوحه برنامه‌های ما در فرهنگسرای پایداری است.
گفتنی است، فرهنگسرای پايداری وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، در جوار گلستان شهدای اصفهان قرار دارد و رسالت آن زمينه‌سازی آشنايی هر چه بيشتر نسل امروز با حماسه دفاع مقدس و حماسه‌آفرينان آن است.

انتهای پیام

captcha