سامانه خدمات الکترونیک شهروندان اصفهانی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3732007
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

سامانه خدمات الکترونیک شهروندان اصفهانی راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی- مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان از راه‌اندازي سامانه خدمات الکترونيكي شهروندان خبر داد.

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، وحید مهدویان، مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان از راه‌اندازي سامانه خدمات الکترونيكي شهروندان خبر داد و گفت: با راه‌اندازي اين سامانه كه به زودي رونمايي خواهد شد، شهرداري در خانه شهروندان است.
وی اظهار کرد: با استفاده از سامانه خدمات الکترونیکي شهروندان، مردم مي‌توانند به تمام اطلاعات شهري از جمله گذشته و حال شهر، طرح‌هايي كه براي آينده شهر در حوزه شهرسازي تعريف شده، همچنين مباحث مالي در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسي آزاد و بدون واسطه داشته باشند.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان افزود: با این سامانه شهروندان اگر ملکی خريداري کرده و يا قصد خريدار آن را دارند، مي‌توانند اطلاعات مربوط به ملک را در كمتر از يك دقيقه به دست آورده و از مباحث مالي و هزينه‌هاي صدور پروانه آن بدون مراجعه به شهرداري مطلع شوند.
مهدویان تصريح کرد: يكي ديگر از پروژه‌هايي كه در راستاي شفاف‌سازي و حذف رانت‌هاي اطلاعاتي در حوزه شهرسازي كليد خورد، سيستم مكانيزه شهرسازي و درآمد است كه در دو فاز كلي تعريف شد.
وی با بیان اینکه فاز اول سيستم مکانيزه شهرسازي و درآمد، الکترونيكي كردن تمام فعاليت‌ها و اطلاعات كاغذي و دستي در شهرداري اصفهان بود، خاطرنشان كرد: اين سيستم در حال حاضر در مناطق ۱۵ گانه شهرداري اصفهان اجرايي شده است.
مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون‌سپاري معاونت شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان گفت: با اجرای این فاز تمام اقدامات دستي، سليقه‌اي و پنهان از جمله ضوابط شهرسازي، محاسبات عوارض، تراکم و صدور پروانه‌هاي ساختماني که در شهرداري اصفهان انجام مي‌شد، به صورت کامل الكترونيكي شده و تمام فعاليت‌ها و اقدامات كاربران در شهرداري به صورت شفاف قابليت رصد و كنترل توسط مديريت شهري را دارد.
وی اظهارکرد: ثمره فاز اول سیستم مکانیزه شهرسازي و درآمد، علاوه بر کنترل و رصد شفاف عملكرد، صدور مجوزها و تبديل آنها از حالت دستي به الكترونيكي در حوزه شهرسازي و درآمد با امكان صحت‌سنجي است.
مهدویان با بيان اينکه فاز دوم در قالب اپليكيشن و تحت عنوان جمع‌سپاري و هوشمندسازي رونمايي مي‌شود، ادامه داد: با اجراي اين طرح مالكان مي‌توانند درخواست‌هاي پروانه، پايان‌كار و استعلامات را بدون مراجعه به شهرداري ثبت درخواست كنند، همچنين با انجام پرداخت‌هاي مالي، مجوز مربوطه را به صورت الكترونيكي در منزل دريافت و خود كارگزار پروژه خود باشند.
انتهای پیام

captcha