طرح «کتاب، مادر، کودک» در محلات اصفهان اجرا می‌شود
کد خبر: 3733329
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

طرح «کتاب، مادر، کودک» در محلات اصفهان اجرا می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب از اجرای فاز دوم طرح «کتاب، مادر، کودک» در محلات و مجتمع‌های مسکونی شهر اصفهان خبر داد.

طرح «کتاب، مادر، کودک» در محلات اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره روابط عمومی و رسانه شهرداری اصفهان، لیلا لندی، رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب اظهار کرد: خانه سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌های) اصفهان و طرح «کتاب، مادر، کودک» در بانوسرای آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به رسالت مرکز تخصصی بانوان برای فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مدیریتی و کارآفرینی برای بانوان افزود: سیاست شورای اسلامی شهر اصفهان، تسهیل فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و حمایت معنوی از آنها است.
رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب، خانه سمن‌های اصفهان را مکانی برای برگزاری جلسات و تعامل با سایر سازمان‌های مردم‌نهاد دانست و ادامه داد: سمن‌های اصفهان با اداره مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مرتبط می‌شوند و پس از طی کردن مراحلی، می‌توانند برای برگزاری برنامه‌های خود از حمایت معنوی و محتوایی سازمان بهره‌مند شوند.
لندی با اشاره به سهم حداقلی بانوان در تأسیس و ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد در شهر اصفهان گفت: مرکز مشاوره کارآفرینی لیان اصفهان تنها سمن دارای مجوزی است که در حوزه کارآفرینی بانوان فعالیت می‌کند و هدف ما این است که زنان اصفهانی به توانمندی‌های خود باور داشته باشند و مسئولان نیز به آنها میدان دهند، نه اینکه تنها از حضور بانوان در عرصه‌های مختلف ابراز خرسندی کرده و در هنگام تخصیص پست‌های مدیریتی آنها را کنار بزنند.
وی اضافه کرد: مرکز تخصصی بانوان آفتاب از فعالیت بانوان در سمن‌ها حمایت می‌کند تا سازمان‌های مردم‌نهادی تشکیل شود که مؤسس و هیئت رئیسه آنها بانوان باشند.
رئیس مرکز تخصصی بانوان آفتاب به افتتاح طرح «کتاب، مادر، کودک» در این مرکز و مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: بر اساس نیازسنجی، ارتقای فرهنگ مطالعه یکی از اولویت‌های بانوسرای آفتاب قرار گرفت و طرح «کتاب، مادر، کودک» به همت اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری افتتاح شد.
وی با بیان اینکه در این طرح مادران پیش از بارداری و تولد فرزند و با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی تحت آموزش قرار می‌گیرند، ادامه داد: در فاز نخست این طرح، بسته‌هایی شامل کتاب و سی‌دی آموزشی در اختیار نمایندگان کتابخانه‌های مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان قرار می‌گیرد.
لندی اضافه کرد: قرار است فاز دوم طرح «کتاب، مادر، کودک»، در محلات و مجتمع‌های مسکونی شهر اصفهان اجرا شود.
انتهای پیام

captcha