هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 3733475
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲

هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در اصفهان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی- مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از برگزاری هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان خبر داد.

 هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، محمد بلندیان اظهار کرد: هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف (داستان کوتاه دفاع مقدس) در استان اصفهان به‌ منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.
وی افزود: جایزه ادبی یوسف عنوان مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس است که از سال 1385 در فضای ادبی کشور مطرح شد.
مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ادامه داد: این جایزه به نام نامی شهید «یوسف ملک شامران» از نویسندگان شهید دوران دفاع مقدس است که با هدف تقویت پایگاه داستان‌نویسی، ترغیب و تشویق نویسندگان جوان و شناسایی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.
بلندیان اضافه کرد: جایزه در هفت دوره قبلی خود به‌ صورت سراسری برگزار می‌شد که با تدبیر شایسته سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مقرر شد هشتمین دوره این جایزه در استان‌ها برگزار شود و برگزیدگان استانی راهی جایزه سراسری شوند.
وی تصریح کرد: فعال‌سازی و تقویت جریان تولید داستان کوتاه دفاع مقدس در سراسر کشور، شناسایی و پرورش نویسندگان و نوقلمان عرصه داستان دفاع مقدس و تمرکززدایی و هویت‌بخشی به فعالیت‌های استانی و منطقه‌ای؛ اهدافی است که تلاش می‌کنیم در این دوره به آن دست یابیم یا لااقل به آن نزدیک شویم.
مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس استان اصفهان بیان کرد: بنیاد حفظ آثار هشتمین دوره این جایزه ادبی را در استان اصفهان به همت و مشارکت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه صاحب‌الزمان(عج)، حوزه هنری استان اصفهان، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در اصفهان، فرهنگسرای پایداری شهرداری اصفهان و تشکل غالبون(جبهه فرهنگی مردمی فعالان دفاع مقدس استان اصفهان) برگزار می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: نویسندگان، نوقلمان و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را بر اساس شرایطی که در فراخوان آمده است، تا نیمه اول شهریورماه سال 1397 به دبیرخانه این جایزه واقع در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ارسال کنند.

انتهای پیام

captcha