اتاق‌های مادر و کودک در سطح شهر اصفهان ایجاد می‌شود
کد خبر: 3734686
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

اتاق‌های مادر و کودک در سطح شهر اصفهان ایجاد می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از ایجاد اتاق‌های مادر و کودک در فضاهای عمومی شاخص شهر اصفهان خبر داد.

 اتاق‌های مادر و کودک در سطح شهر اصفهان ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از شهرداری اصفهان، علیرضا نوروزی اظهار کرد: طرح ايجاد اتاق‌هاي مراقبت از کودکان يا اتاق‎هاي مادر و كودك در فضاهاي عمومي شهر در شوراي شهر تصويب و مركز بين‌المللي شهر دوستدار كودك به عنوان ناظر و برنامه‌ريز اين نوع اتاق‌ها تعيين شد.

وی افزود: از امسال برنامه‌ریزی برای شناسايي فضاهاي عمومي روباز و سرپوشيده شاخص که حضور مادران و کودکان زير سه سال در آن مکان‌ها بيشتر است، در دستور كار قرار گرفته تا تمهيدات لازم براي احداث اتاق مادر و كودك در سال آينده و پس از آن انجام پذيرد.

رئیس مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان ادامه داد: فضاهای شهری کشور برای حضور گروه‌های مختلف جامعه از جمله بانوان و کودکان داراي نواقص و کمبودهايي است که يكي از اين كمبودها، فقدان فضاهاي مناسب براي شير دادن مادران به نوزادان و رسيدگي به امور آنان در مكان‌هاي عمومي از جمله مراكز خريد، پايانه‌هاي مسافربري و به صورت كلي تمام فضاهاي عمومي مورد مراجعه مادران است.

نوروزی با بيان اينکه در برخي کشورها، فضاهاي امني طراحي و اجرا شده كه موجبات آسايش رواني مادران و رسيدگي به نوزادان را فراهم مي‌كند و به آنان فرصت حضور در فضاهاي شهري را با خيال آسوده مي‌دهد، گفت: در اين اتاق‌ها ارائه دو نوع خدمت شيردهي و تعويض براي مادران داراي كودك زير سه سال وجود دارد كه ورودي اتاق‌ها رايگان و مديريت آن با كمك بخش خصوصي انجام مي‌گيرد، همچنين نگهداري و تعميرات آن با سازماني است كه اتاق در حوزه آن ايجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون پایانه کاوه دارای اتاق مادر و کودک است و فضاهای شهری ديگر از جمله ميدان نقش جهان، باغ غدير، مراكز تفريحي، تعدادي از ايستگاه‌هاي قطار شهري و محورهاي گردشگري مانند چهارباغ نيز در سال‌هاي آينده به اين اتاق‌ها تجهيز خواهند شد.

رئیس مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک شهرداری اصفهان تصریح کرد: مرکز بین‌المللی شهر دوستدار کودک با این اقدام حضورپذیري مادران جوان را بيشتر کرده و يک گام ديگر اصفهان را به شهر دوستدار كودك نزديك مي‌كند.

انتهای پیام

captcha