پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط در راستای تضعیف انسجام داخلی است
کد خبر: 3735767
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷
قدیری ابیانه:

پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط در راستای تضعیف انسجام داخلی است

گروه سیاسی ــ سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا مواضع قبلی ترامپ علیه ایران موجب اتحاد داخلی شده بود، گفت: بر این مبنا اعلام آمادگی مذاکره بدون پیش‌شرط از سوی ترامپ در کنار اهداف تبلیغاتی در داخل آمریکا، کمرنگ کردن انسجام داخلی ایران را نیز دنبال می‌کند و لذا در واکنش به این اظهارنظر باید یک صدا از همه مردم و مسئولان بلند شود و آن این است که ترامپ تعادل فکری ندارد، خلف وعده کرده و لذا مذاکره با او بی‌معنی است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره اهداف ترامپ از ارائه پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط به ایران گفت: آقای ترامپ با مواضعی که اتخاذ کرد موجب شد حتی کسانی که در ایران شیفته مذاکره با آمریکا بودند به این نتیجه برسند که مذاکره با آمریکا فایده‌ای ندارد و به ترامپ این مسئله انتقال داده شد که اینگونه مواضع وی، موجب انسجام صفوف داخلی ایران علیه امریکا شده و این موضوع به فتنه‌ای که انها طراحی کرده‌اند لطمه می‌زند.

پیشنهاد مذاکره بدون پیش‌شرط و زمینه‌سازی برای تضعیف انسجام داخلی

وی ادامه داد: مدت‌های مدیدی است که آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود و مزدوران داخلی آنها درصدد راه‌اندازی فتنه‌ای هستند که این روزها شاهد جلوه‌هایی از آن هستیم. حتی تحریم‌های اقتصادی برای ایجاد مشکل معیشتی برای مردم و زمینه‌سازی برای اعتراضات خیابانی بوده تا اکنون که نمی‌توانند از طریق نظامی به ایران ضربه بزنند از داخل ایران را تضعیف سازند.

قدیری ابیانه اظهار کرد: از این جهت به ترامپ توصیه شده که با اتخاذ موضع نرم و اعلام آمادگی برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران در هر زمان زمینه انسجام داخلی را کمرنگ کرده و به عوامل خویش فرصت دهند تا با طرح ضرورت مذاکره با آمریکا فرصت‌سوزی بیشتری صورت گیرد.

سفیر اسبق ایران در مکزیک عنوان کرد: این برای رسانه‌ها و محافل غربی یک شکست بزرگ است که اعتراف کنند که عدم اعتماد به آمریکا، سخن حق رهبر انقلاب اسلامی است و سخن شیفتگان رابطه با آمریکا جز زیان به کشور نتیجه دیگری نداشته است.

مذاکره با کسی که تعهدات کشورش را زیر پا می‌گذارد بی‌معناست

وی با تأکید بر اینکه ترامپ از آنچه مطرح کرده در حقیقت هدف تبلیغاتی را دنبال می‌کند، گفت: این در حالی است که وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از سخنان ترامپ شروطی را برای مذاکره مطرح ساخته که برخلاف مطلب اعلام شده ترامپ بوده است. خود این موضوع نشان می‌دهد اظهارات ترامپ برای مذاکره بدون قید و شرط صرفا یک هدف تبلیغاتی را دنبال می‌کرده است. ضمن آنکه او قبلا اعلام کرده که از ایران چه می‌خواهد؛ دولت ترامپ جز تسلیم کامل ایران به هیچ چیز دیگری راضی نمی‌شود.

قدیری ابیانه یادآور شد: اصولا مذاکره با کسی که تعهدات کشورش را زیر پا می‌گذارد و به آن افتخار می‌کند و نیز می‌گوید اگر خودش هم توافق کند و بعد صلاح بداند به آن پایبند نخواهد بود، بی‌معناست. حال در چنین شرایطی از کسانی که در چنین شرایطی مذاکره با آمریکا را توصیه می‌کنند باید متعجب بود.

ارسال پیام واحد مخالفت با مذاکره از ایران، موضع ترامپ را در آمریکا تضعیف می‌کند

قدیری ابیانه درباره ضرورت هم‌صدایی و واکنش واحد در داخل در مواجهه با اظهارات ترامپ گفت: در رابطه با مذاکره با ترامپ و آمریکا باید یک صدا از همه مردم و مسئولان بلند شود و آن این است که ترامپ تعادل فکری ندارد، خلف وعده کرده و لذا مذاکره با او بی‌معنی است. صدور چنین پیام منسجم و متحدی همسو با مواضع رهبری انقلاب، ترامپ را در داخل امریکا نیز مورد انتقاد بیشتری قرار داده و موضع او را تضعیف می‌کند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک عنوان کرد: هم اکنون این باور در بین رسانه‌ها، شخصیت‌ها، دیپلمات‌ها و حتی بسیاری از دولت‌های متحد آمریکا وجود دارد که ایرانیان حق دارند مذاکره با آمریکا را نپذیرند. حال اگر کسانی در داخل بر بر طبل ضرورت مذاکره با آمریکا بکوبند، در واقع این صدا و پیام را در خارج از ایران تضعیف می‌کنند. لذا در شرایط فعلی طرح چنین مسائل و مواضعی خیانت به منافع ملی و خدمت به ترامپ است.

انتهای پیام

captcha