مرمت گنبد مدرسه و مسجد چهارباغ در حال اتمام است
کد خبر: 3760230
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

مرمت گنبد مدرسه و مسجد چهارباغ در حال اتمام است

گروه اجتماعی - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از اتمام بیش از 80 درصد از عملیات مرمت گنبد مدرسه (مسجد) تاریخی چهار باغ اصفهان خبرداد.

مرمت گنبد مدرسه و مسجد چهار باغ اصفهان در آستانه اتمام است

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری اظهار کرد: مرمت تزئینات گنبد مدرسه چهار باغ با برچیدن کاشی‌ها، استحکام بخشی گنبد و نصب مجدد کاشی‌ها در حال اجرا بوده و مرمت ترک 11 نیز آغاز شد.
اللهیاری خاطر نشان کرد: مرمت گنبد مدرسه چهار باغ از سال 91 آغاز شده و تاکنون 10 ترک آن به اتمام رسیده است، با این وصف جهت مرمت ترک (بخش) یازدهم گنبد مدرسه چهارباغ اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال اختصاص یافته است که انتظار  می‌رود تا تیرماه سال 98 به اتمام برسد.
گفتنی است: مدرسه چهارباغ که مدرسه سلطانی و مدرسه مادرشاه نیز نامیده می‌شود، آخرین بنای تاریخی باشکوه دوران صفوی در اصفهان است که برای تدریس و تعلیم به طلاب علوم دینی در دوره شاه سلطان حسین، آخرین پادشاه صفوی، از سال ۱۱۱۶ تا ۱۱۲۶ هجری قمری ساخته شده‌ است. مدرسه چهار باغ که از همان زمان تا کنون به صورت مدرسه علمیه و هم مسجد کاربرد داشته است، با مساحتی بالغ بر ۸۵۰۰ متر مربع، در ضلع شرقی خیابان چهارباغ قرار دارد و در تاریخ دی ماه 1310 به شماره 116 به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام 

captcha