بررسی جایگاه فرهنگ عامه اصفهان در بازشناسی هویت فرهنگی
کد خبر: 3767333
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

بررسی جایگاه فرهنگ عامه اصفهان در بازشناسی هویت فرهنگی

گروه فرهنگی - همایش فرهنگ عامه اصفهان، هفتم آذرماه در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

بررسی جایگاه فرهنگ عامه اصفهان در بازشناسی هویت فرهنگی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، فرهنگ عامه همان شناسنامه ملت ماست كه با آن شناخته مي‌شويم و تنها اختصاص به ما ندارد، همه ملت‌ها همين وضع را دارند كه با مطالعه آن می‌توان به خصوصيات روحي و اجتماعي آن ملت پي برد.
اين مهم تنها شامل ترانه هاي عاميانه، افسانه ها، مثل ها، تصنيف ها، معماها و ... نمي‌باشد، به عبارت روشن تر اينها فقط بخشي از فرهنگ عاميانه است. اين فرهنگ در واقع هر آنچه كه درباره يك نفر پيش از به دنيا آمدن تا پس از مرگ او در هر شهر و قريه و دهكده‌اي به جا مي‌آورند را شامل مي‌شود لذا در يك كلام فرهنگ عاميانه عامل اصلي و تعيين كننده خصلت ها و نشان دهنده عادات هر ملتي است.
بر این اساس مركز اصفهان شناسي و خانه ملل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در راستاي اين مهم برآن شد تا به گونه اي همه جانبه و با استفاده از پتانسيل و ظرفيت‌هاي موجود در اين شهر، ثبت و ضبط فرهنگ عامه را وجهه همت خود قرار داده، گامي استوار و محكم در راه پيمودن اين مسير بردارد.
همايش «فرهنگ عامه» در همین راستا با حضور دكتر حسن ذوالفقاري و دكتر محمد جعفري( قنواتي) در روز هفتم آذرماه از ساعت 16 در اتاق بازرگانی برگزار مي‌شود.

انتهای پیام

captcha