زندگی پایدار تنها با عشق میسر نمی‌شود
کد خبر: 3770431
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

زندگی پایدار تنها با عشق میسر نمی‌شود

گروه اجتماعی - یک روانشناس گفت: برای داشتن زندگی پایدار، عشق به تنهایی کافی نیست. با افزایش صمیمیت با همسر به پایداری عشق خود کمک کنید.

برای داشتن زندگی پایدار، عشق به تنهایی کافی نیست

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، کارگاه «محرمانه با دختران»  در قالب دو جلسه آموزشی ویژه دختران مجرد در رده سنی 16 تا 40 سال با حضور دکتر روناک عشقی، از روانشناسان و مشاوران برجسته در حوزه‌های زوج و خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره خیانت های زناشویی، مشاوره طلاق و ... برگزار شد که نکات قابل توجهی در آن بیان شد. کارگاه‌های آموزشی «محرمانه با دختران» و «بایسته‌هایی از جنس ندانستن» به همت فرهنگسرای پرسش وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.
عشقی به عنوان مدرس این کارگاه گفت: خودشناسی قبل از هر چیزی برای داشتن یک انتخاب مناسب و آگاهانه، قدم برداشتن برای انتخاب همسر با آگاهی از خواسته‌ها و نیازهای خود، خواستگاری و آشنایی به عنوان اولین گام ازدواج صرفا با اطلاع خانواده‌ها و تحت لوای آنها، داشتن عشق با سه عنصر شور و هیجان، صمیمیت و تعهد برای ازدواجی رضایت بخش و پایدار، مدیریت رفتار و هیجان برای داشتن انتخابی علاقه و آگاهانه از جمله نکاتی است که باید به آن توجه داشت.
وی در کارگاه سه روزه بایسته‌هایی از جنس ندانستن ویژه بانوان متأهل افزود: برای داشتن زندگی پایدار، عشق به تنهایی کافی نیست. با افزایش صمیمیت با همسر به پایداری عشق خود کمک کنید.
وی اظهار کرد: بانوان باید بر تمام ابعاد صمیمیت هشتگانه شامل صمیمیت معنوی، روانشناختی، عاطفی، ارتباطی، تفریحی، فیزیکی، زبانشناختی و زناشویی تمرکز کنند.
وی ادامه داد: با تفاوت‌های ساختار مغز خود و همسرتان آگاه شوید لذا بدانید که برای زنان صمیمیت عاطفی و برای مردان صمیمیت فیزیکی در اولویت است.
عشقی افزود: پنج نوع زبان عشق شامل کلامی، هدیه، نوازش، خدمت و وقت گذاری وجود دارد لذا باید بیشترین انرژی خود را برای اولین زبان عشق همسرتان بگذارید که در اکثر مردان تایید و تحسین کلامی زبان عشق اول است.
وی خاطرنشان کرد: اصول گفت و شنود را بیاموزید و با الفاظ مناسب در زمان و مکان مناسب خواسته های خود را در چارچوبی منطقی مطرح کنید و تا جایی که می توانید شنونده ای خوب و فعال باشید و به همسرتان حس خاص و منحصر بفرد بودن بدهید.

انتهای پیام

captcha