استقبال بی‌نظیر از جایزه ادبی جمالزاده با ارسال ۱۵۴۷ اثر
کد خبر: 3775493
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

استقبال بی‌نظیر از جایزه ادبی جمالزاده با ارسال ۱۵۴۷ اثر

گروه فرهنگی - نخستین جایزه ادبی جمالزاده با ارسال ۱۵۴۷ اثر با استقبال بی‌نظیر شرکت کنندگان روبرو شد.

استقبال بی نظیر از جایزه ادبی جمالزاده با ارسال ۱۵۴۷ اثر

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رضا روحانی، دبیر اجرایی نخستین جایزه جمالزاده با اشاره به استقبال بی‌نظیر شرکت‌کنندگان در جایزه جمالزاده به ارسال 978 اثر در بخش داستان آزاد، 411 اثر در بخش داستان اصفهان و 158 اثر در بخش زندگی نگاره اشاره کرد.
روحانی اظهار کرد: اگر بخواهیم بگوییم این متقاضیان بودند که تاریخ مهلت ارسال آثار به این جایزه را تمدید کردند، بیراه نگفته‌ایم. روز بیستم آذرماه سایت جایزه جمالزاده با حجم بالای درخواست از سراسر کشور و حتی خارج از کشور روبرو بود. شدت این استقبال به حدی بود که سایت از دسترس خارج شد.
وی افزود: شورای سیاستگذاری جایزه جمالزاده که پیش از این تمدید مهلت ارسال را غیر ممکن اعلام کرده بود برای جلب رضایت این شرکت کنندگان مهلت ارسال آثار را تا ۲۳ آذرماه تمدید کرد و به این ترتیب فرایند ثبت نام بیش از هزار متقاضی با موفقیت انجام شد.
روحانی تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این جایزه را ۱۵۴۷ اثر اعلام کرد و گفت: بیشترین اثر در بخش داستان آزاد ارسال شده که شامل ۹۷۸ داستان است . در بخش داستان اصفهان نیز پذیرای ۴۱۱ اثر بوده‌ایم.
دبیر اجرایی نخستین جایزه جمالزاده ادامه داد: تعداد ۱۵۸ اثر نیز در بخش زندگی نگاره ثبت شده که مجموع این آثار در مقایسه با آثار ارسال شده به دیگر جوایز ادبی کشور رقمی بی‌نظیر است و نشان از اقبال عمومی مردم به برگزاری جایزه جمالزاده در اصفهان دارد.
روحانی به تنوع ترکیب شرکت کنندگان در این جایزه و فراگیری آن اشاره کرد و افزود: اینکه شرکت‌کنندگانی از کشورهای کانادا، آمریکا، فرانسه و ایتالیا، همچنین شهرهایی چون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، ایلام، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، کرمان، لرستان، گیلان، تهران، یزد، همدان و… آثار خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کرده‌اند، نشان می‌دهد که جایزه جمالزاده در نخستین دوره فعالیت خود به مخاطب فراگیر دست یافته است.
گفتنی است؛ تعداد آثار پذیرفته شده در هر بخش و اسامی راه یافتگان به زودی اعلام خواهد شد که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://jamalzadehaward.ir مراجعه کنند.

captcha