سواد رسانه‌ای نیاز خانواده‌ها است/ کارگاه آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده برگزار می‌شود
کد خبر: 3784572
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

سواد رسانه‌ای نیاز خانواده‌ها است/ کارگاه آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده برگزار می‌شود

گروه اجتماعی - مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان گفت: نیاز به یک نهضت سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها محسوس است.

سواد رسانه‌ای نیاز خانواده‌ها است/ کارگاه آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده برگزار می‌شود

فاطمه شفیعی در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان اظهارکرد: اگر در گذشته خانواده‌ها با صدای زنگ ساعت ازخواب بیدار می‌شدند امروز با صدای رسانه روز خود را آغاز می‌کنند و این مسئله نشان از اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها دارد.
وی با اشاره به اینکه نفوذ رسانه در تمامی لایه‌های خانواده یک امر اجتناب ناپذیر است و باید خود را با رسانه به روز کنیم، ادامه داد: امروزه از یک کودک سه تا چهار ساله تا یک فرد سالمند با رسانه درگیر است، بنابراین باید موازی با پیشرفت رسانه در خانواده‌ها، سواد رسانه را نیز به والدین و فرزندان آموزش دهیم.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در همین راستا کارگاه آموزشی «مدیریت مصرف رسانه در خانواده» توسط فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود، بیان کرد: نیاز به یک نهضت سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها محسوس است که با برگزاری این کارگاه تلاش داریم علم رسانه‌ای خانواده‌ها را با استفاده از مشاورین علمیِ انجمن سواد رسانه‌ای ایران افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه برخی ازوالدین هنوز نمی‌دانند چگونه با فرزندان خود رفتار کنند و شیوه درست استفاده از رسانه دیجیتال و شبکه‌های مجازی را به کودکان آموزش دهند،‌ گفت: پایین بودن سواد رسانه‌ای میان زوجین بعضا باعث بروز اختلافات و مشکلات شده است.
وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و ارتقاء سواد رسانه‌ای به خانواده‌ها تاثیر مستقیمی بر استحکام بنیان خانواده‌ها دارد، اظهار کرد: به همین منظور در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده از کتاب «دلم جای دیگر است» که مهارت‌های مدیریتی فضای مجازی در خانواده ها را آموزش می دهد، رونمایی می‌شود.
شفیعی اضافه کرد: امروز به جای خیابان‌ها،‌ گذرگاه‌ها و میدان‌هایی که زمانی پاتوق نوجوانان و جوانان بودند،‌ چهار دیواری خانه‌ها پاتوق فرزندانمان شده است و از نظر نوجوانان و جوانان پاتوق‌های مجازی کمتر از فضاهای واقعی نیست.
وی ادامه داد: امروزه فضای مجازی به دلیل داشتن یکسری ویژگی‌های منحصر به فرد مثل پایان ناپذیر اطلاعات، نبود ویژگی قدیمی بودن خبر، بی واسطگی، ایجاد فضای تعاملی و کاهش هزینه‌های خانوار با توجه به رایگان بودن دریافت اخبار از اینترنت، مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.
مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان بیان کرد: کارگاه آموزشی مدیریت مصرف رسانه در خانواده با همکاری مرکز تخصصی بانوان آفتاب ۱۰ بهمن‌ماه ساعت ۹ و نیم در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha