اجرای ویژه‌برنامه «۴۰ گام سلامتی» در مدارس اصفهان
کد خبر: 3787492
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

اجرای ویژه‌برنامه «۴۰ گام سلامتی» در مدارس اصفهان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای برنامه «۴۰ گام سلامتی» در مدارس اصفهان خبر داد.

اجرای ویژه برنامه «40 گام سلامتی» در مدارس اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، فریناز تولائیان، رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره برگزاری این برنامه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: 40 گام سلامتی برنامه‌ای آموزشی در قالب اجرای تئاتر طنز برای کودکان است که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان بیشتر در مدارس دولتی و مدارس مناطق کم‌برخوردار شهر اصفهان که دسترسی کمتری به برخی امکانات دارند، برگزار می‌شود. 
وی با اشاره به آغاز اجرای این برنامه از روز 8 بهمن ماه و در مدارس ناحیه 6 آموزش و پرورش شهر اصفهان افزود: آموزشی‌هایی در زمینه سلامت جسم شامل مبارزه با کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب از محورهای برنامه 40 گام سلامتی است.
رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: فاز نخست این برنامه از 8 بهمن آغاز شده و تا 17 بهمن ماه ادامه دارد.
تولائیان با اشاره به برگزاری برنامه 40 گام سلامتی در 40 مدرسه شهر اصفهان اضافه کرد: این برنامه در فاز نخست در 20 مدرسه برگزار می‌شود و پس از ایام فاطمیه، فاز دوم این برنامه در 20 مدرسه دیگر شهر اصفهان اجرا خواهد شد.
رئیس اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره سایر بخش‌های این برنامه تصریح کرد: به این دلیل که برنامه روی دانش‌آموزان تأثیرگذاری بالایی داشته باشد و زمان زیادی از وقت آموزشی مدارس را هم نگیریم، برنامه 40 گام سلامتی در قالب جشنی کوتاه برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
تولائیان بیان کرد: کم‌تحرکی و تغذیه نامناسب باعث شده چاقی در بین دانش‌آموزان اصفهانی افزایش پیدا کند و به همین دلیل اجرای برنامه‌هایی مانند 40 گام سلامتی در مدارس را در دستور کار قرار دادیم که فاز دوم آن در اسفندماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

captcha