خدیجه‌وار ببخشید/ بذلِ خدیجه‌وار، ضرورت دوران تحریم
کد خبر: 3812105
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳

خدیجه‌وار ببخشید/ بذلِ خدیجه‌وار، ضرورت دوران تحریم

گروه معارف - امروز جامعه ایران اسلامی گرفتار شرایط سخت و تنگنای اقتصادیِ برآمده از تحریم‌های ظالمانه ابوجهل‌ها و ابولهب‌هاست و سرمایه‌دارانِ خدیجه صفت هستند که می‌توانند عزّت و سرافرازی جامعه اسلامی را با بذلِ کلید گنجینه‌های خود رقم بزنند.

خدیجه‌وار ببخشید/ بذلِ خدیجه‌وار، ضرورت دوران تحریم

به گزارش ایکنا از اصفهان در یادداشتی به قلم حجت‌‎الاسلام قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان درباره زندگی حضرت خدیجه و اینکه ایشام می‌تواند الگویی برای جامعه امروز باشد، آمده است: حاصل سال‌ها تجارت، صندوقچه‌هایی از طلا و دارایی شده بود که رَشک آن به دل تجّار و بازرگانانِ زیادی مانده بود. این همه اموال از بانویی بود که بزرگان زیادی آرزوی همسری ایشان را به دل می‌کشیدند، بانویی که نامش تا آن زمان قَرین ثروت و سرمایه بود و دارایی‌هایش آوازه حجاز، ولی بذر ایمان به خدا و محمد او را دردانه عالم اسلام ساخت و آوازه‌اش را با بذل جُود و کَرَم همراه ساخت. بخششی که مسلمانان را در سخت‌‎ترین شرایط تحریم و نداری، نجات داد و اجازه نداد فقر، مانع پیشرفت جامعه اسلامی بشود.
امروز جامعه شیعیِ علوی و فاطمیِ ایران اسلامی گرفتار شرایط سخت و تنگنای اقتصادیِ برآمده از تحریم‌های ظالمانه ابوجهل‌ها و ابولهب‌هاست و سرمایه‌دارانِ خدیجه صفت هستند که می‌توانند عزّت و سرافرازی جامعه اسلامی را با بذلِ کلید گنجینه‌های خود رقم بزنند.
در ایام رحلت این بزرگ بانوی اسلام، ام‌المومنین، خدیجه کبری به یاد فقرا و نیازمندان باشیم، بذل خدیجه را سرمشق خود قرار داده و برای کسب رضایت نبیِّ گرامی اسلام و اهل بیت و حضرت صاحب الزمان علیهم السلام دارایی‌های خود را تقسیم کنیم. یادمان باشد حضرت خدیجه آنقدر بخشید که از شدّت نداری، کَفَن او را جبرائیل از بهشت برایش آورد.
انتهای پیام

captcha