قرآن را در متن زندگی خود وارد کنیم
کد خبر: 3812692
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۴

قرآن را در متن زندگی خود وارد کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تنها راه نجات ما تمسک به قرآن است، افزود: هنوز نتوانسته‌ایم قرآن را در متن زندگی خود وارد کنیم.

قرآن باید در متن زندگی وارد شودبه گزارش ایکنا از اصفهان، علیرضا نصر، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، شب گذشته، شنبه 28 اردیبهشت‌ماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: یکی از مسائلی که مدیریت شهری باید بر آن اهتمام داشته باشد، بحث قرآن و علوم قرآنی است که خدا را شکر دوستان تلاش‌هایی در مراکز فرهنگی انجام داده و محافل و مجالسی قرآنی را در راستای رسیدن به این هدف برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: بنا به فرموده امام خمینی(ره) اگر به دنبال معرفت الهی هستیم، باید آن را از مسیر ارتباط با قرآن به دست آوریم. ما امروزه از مسیر قرآن می‌توانیم زندگی دنیوی و اخروی را تبیین و مشخص کرده و قرآن را به عنوان چر اغ راه در زندگی همواره مد نظر داشته باشیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اصفهان افزود: از مشکلات ما این است که قرآن متاسفانه در خانه‌ها بسیار کم استفاده شده و به نوعی مهجور مانده است، درست همانطور که این کتاب در زمان پیامبر (ص) نیز مهجور بود و ایشان به خداوند از این بابت شکایت می‌کنند. در آیه 30 سوره فرقان آمده است: «وَ قالَ الرَّسُولُ يا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً؛ و روزى را که محمد ـ فرستاده خدا، لب به شکایت مى‌گشاید و مى‌گوید: پروردگارا، کافران و گنهکاران قوم من این قرآن را وانهادند».
نصر خاطرنشان کرد: امروزه ما باید شرایطی را فراهم کنیم که با قرآن انیس و مأنوس شده و آن را نه فقط برای خواندن، بلکه برای قرارگیری در بطن زندگی‌مان استفاده کنیم. امروزه باید به جد در تولید، توزیع و مصرف اندیشه قرآنی در جامعه تلاش کنیم. غفلت از این مقوله پیامدهای سنگینی برای ما به دنبال خواهد داشت. 
وی گفت: ما باید قرآن را به خوبی یاد گرفته، ترجمه و تفسیر کنیم تا به فهم دقیقی از آن رسیده و همواره در زندگی‌مان از آن استفاده کنیم، زیرا تنها راه نجات ما تمسک به قرآن است. پیامبر (ص) می‌فرمایند: «زمانی که فتنه‌ها و اشرار مختلف مانند ابر سیاه به سمت شما می‌آیند به قرآن تمسک جویید». ما به عنوان یک مسلمان و مومن نتوانسته‌ایم قرآن را در متن زندگی خود وارد کنیم. ما امروزه در جامعه اسلامی در کمک به فهم و درک بیشتر قرآن مامور هستیم.
انتهای پیام

captcha