وقف‌های قرآنی اصفهان بسیار اندک است
کد خبر: 3815100
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

وقف‌های قرآنی اصفهان بسیار اندک است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: میزان وقف‌های قرآنی در استان اصفهان به نسبت وقف‌هایی که برای عزاداری ماه محرم وجود دارد، بسیار اندک است و انتظار داریم با کمک مردم و خیرین، وقف‌های قرآنی را در استان افزایش دهیم.

وقف‌های قرآنی اصفهان بسیار اندک است

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مهرماه امسال، چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در 15 رشته به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود. از حدود دو ماه پیش کارها و فعالیت‌های مقدماتی برای بهتر برگزار شدن این مسابقات را شروع کرده‌ایم و حتی جلسه‌ای نیز با استاندار اصفهان و دیگر مسئولان استان داشته‌ایم.
وی افزود: این مسابقات قرار است در دانشگاه اصفهان و با حضور بیش از 600 نفر متسابق قرآنی برگزار شود. شهرداری، ارشاد، مؤسسات قرآنی و جامعه خیرین می‌توانند نقش مؤثری در برگزاری هرچه بهتر این مسابقات ایفا کنند. متأسفانه اعتبارات برای برگزاری مسابقات قرآنی بسیار اندک است، برهمین اساس انتظار داریم این مسابقات را با همکاری سازمان‌ها، نهادهای دولتی، موسسات قرآنی و خیرین آن‌طوری که در شان قرآن و مردم اصفهان است، برگزار کنیم.
صادقی تصریح کرد: زمان برگزاری این مسابقات ششم تا هجدهم مهرماه است، این مسابقات از شبکه قرآن و شبکه استانی اصفهان نیز به طور مستقیم پخش می‎شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مرحله استانی چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اواخر خردادماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: امیدوار پس از برگزاری مرحله استانی، خود اصفهانی‌ها هم سهمیه خوبی در چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کسب کنند. مرحله بین‌المللی این مسابقات نیز اردیبهشت سال ۹۹ برگزار می‌شود.
صادقی ادامه داد: اگر مراحل احداث سالن اجلاس بین‌المللی اصفهان به اتمام برسد، استان اصفهان این ظرفیت و پتانسیل را دارد که در آینده مرحله بین‌المللی این مسابقات نیز در این استان برگزار شود.
وی گفت: اداره کل اوقاف اصفهان، علاوه برکمک‌های مالی و خدماتی، هزار و پانصد جلد قرآن کریم و هزار بسته و اقلام فرهنگی - آموزشی نیز به مناطق سیل زده کشور اهدا کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته در پانزدهمین نمایشگاه قرآن اصفهان 3500 جلد قرآن کریم برای مناطق محروم وقف شد و 20 وقف قرآنی نیز در استان اصفهان به ثبت رسید، گفت: میزان وقف‌های قرآنی به نسبت وقف‌هایی که برای عزاداری ماه محرم وجود دارد، بسیار اندک است و انتظار داریم با کمک مردم و خیرین، وقف‌های قرآنی را در استان افزایش دهیم.
انتهای پیام

captcha