روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی است
کد خبر: 3815355
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی در مقابل زورگویان و استکبار جهانی است.

روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی است/ تشریح جزییات مراسم روز قدس و سالگرد ارتحال امام در اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، جعفر عسکری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان امروز سه‌شنبه 7 خردادماه در نشست تشریح ویژه‌ برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) و روز جهانی قدس در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: ستاد روز جهانی قدس اهدافی را به مناسب این روز ترسیم کرده که مهم‌ترین آن تبیین چرایی و ترسیم پیامدهای راهبردی ابتکار حضرت امام(ره) در تعیین این روز و بازنمایی روز قدس به عنوان محور وحدت جهان اسلام و حمایت از آرمان قدس شریف است.
وی افزود: رژیم صهیونیستی  هرسال می‌خواهد در آستانه روز قدس، اذهان عمومی را متوجه ایران سازند تا اذهان عمومی را از مسئله فلسطین غافل کنند. ولی آن‌ها در چنین رویکردی شکست می‌خورند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد:  دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و اقتدار جبهه مقاومت باعث شده، صهیونیست‌ها آرزو و رویای نیل تا فرات را به گور ببرند. یکی  دیگر از اهداف ستاد روز جهانی قدس، روشنگری پیوند آمریکا، صهیونیسم و کشورهای فریب خورده عربی مانند عربستان است.
وی با طرح این سوال که آیا جوانان امروز در جهان فعلی و در غیاب حضرت ولیعصر(عج)، رهبری حکیم‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای می‌شناسند؟ گفت: جوانان و آحاد مختلف جامعه، تحقیق کنند تا متوجه و قدردان این نعمت باشند، زیرا شکر و قدردانی از این نعمت، اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب محسوب می‌شود.
عسکری ادامه داد: اگر در طول این چهل سال، از فرمایشات ایشان تبعیت شده بود، قطعا مشکلاتی که امروز در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست با آن مواجه هستیم، رقم نمی‌خورد.
وی در تشریح جزییات مراسم روز جهانی قدس گفت: مراسم روز قدس امسال از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز ۱۰ خردادماه از مسیرهای هشت‌گانه شروع و مراسم اصلی راس ساعت ۱۱ در میدان امام(ره) آغاز می‌شود. سخنران مراسم روز قدس،  سردار آقاخانی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است. نماز جمعه نیز به امامت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اقامه می‌شود.
وی همچنین در تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) افزود: به دلیل احتمال تقارن این روز با عید سعید فطر، مراسم ارتحال امام(ره) در اصفهان، ساعت  ۹ صبح روز دوشنبه ۱۳ خردادماه در خیمه گلستان شهدا و با سخنرانی آیت‌الله دولابی، عضو خبرگان رهبری برگزار می‌شود. همچنین آیت الله اراکی نیز شب ۱۴ خرداد در حسینیه بنی فاطمه  اصفهان سخنرانی می‌کنند.
عسکری ادامه داد: روز ۱۳ خرداد نیز گروهی از اقشار مختلف مردم شهرستان‌های اردستان، کاشان، نطنز و آران و بیدگل به مرقد امام(ره) اعزام می‌شوند.
وی گفت: مراسم پیشگامان و جوانان انقلاب  صبح روز جمعه ۱۷ خردادماه با سخنرانی دکتر مقدم‌فر، مشاور عالی فرهنگی سپاه در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha