روشندلان اصفهانی؛ متولیان عرضه قرآن به خط بریل در کشورهای اسلامی
کد خبر: 3818827
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

روشندلان اصفهانی؛ متولیان عرضه قرآن به خط بریل در کشورهای اسلامی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر بنیاد روشندلان استان اصفهان گفت: بزرگ‌ترین انتشارات و چاپخانه بریل برای چاپ و نشر قرآن در مؤسسه روشندلان راه‌اندازی شده که محصولات فرهنگی و قرآنی آن به کشورهای مختلف اسلامی ارسال می‌شود.

روشندلان اصفهانی؛ متولیان عرضه قرآن به خط بریل در کشورهای اسلامیسیدمرتضی نیکزاد، مدیر بنیاد روشندلان استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: سال 98 برای اولین‌بار در کشور، مؤسسه فرهنگی قرآنی روشندلان در استان اصفهان تأسیس شد. این مؤسسه از همان زمان‌، فعالیت خود را در زمینه‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی برای نابینایان آغاز کرد.
وی افزود: علاوه بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های متعدد قرآنی، بزرگ‌ترین انتشارات و چاپخانه بریل برای چاپ و نشر قرآن و ادعیه، زیارات و صحیفه سجادیه در این مؤسسه راه‌اندازی شده است که محصولات فرهنگی و قرآنی آن، علاوه برداخل کشور، به کشورهای منطقه مانند عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و همچنین سوریه ارسال می‌شود. البته چاپ ونشر قرآن، و دیگر کتاب‌های دینی به خط بریل هزینه بسیار سنگینی دارد که خیرین و علاقه‌مندان در این زمینه کمک‌های مالی فراوانی می‌کنند تا محصول به قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.
مدیر بنیاد روشندلان استان اصفهان درباره مشکلات روشندلان قرآنی گفت: ایاب و ذهاب نابینایان محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد می‌کند و متأسفانه اداره بهزیستی به دلیل مشکلات مالی، همکاری‌های لازم را ندارند.
انتهای پیام

captcha